Вадим Ямщиков
9 записи

Огляд громадського транспорту в Україні

9

Хочу зробити аналіз, який саме транспортний засіб найбільше використовують перевізники на вулицях наших міст.

Про маршрутки:

ХАЗ (ТОВ «Херсонський автоскладальний завод», концерн Антон-Рус), назва — «АНТОН», на китайському шасі Nissan Dong Feng. В серійне виробництво у січні 2006 року,

image001

«РУТА» (ВАТ «Часовоярський ремонтний завод» (м.Часів Яр,Донецька обл.)) на шасі моделі ГАЗ-33104 «Валдай», — напевно, найпопулярніший вид для транспортного перевезення в країні. У мене саме з цією моделлю асоціюється поняття «маршрутка» і «хаос».

image002

Але це ще не «шедеври» автобудування, адже з 2010 року країну побачила Рута 35 TA Турист та Рута 41 TA на шасі TATA LPT-613. Помилуйтеся.

image003 image004

ЗАЗ А07А «І-Ван» або просто «ІВАН» виробляється серійно на Запорізькому автомобілебудівному заводі з 2005 року. Шасі індійської фірми «TATA Motors LTD».

image005

ВАТ «Стрий Авто» (Стрийський автобусний завод) У 2005 завод почав виробництво пасажирських автобусів на шасі ЗІЛ-5301 «Бичок».

image006

Однак, у зв’язку з припиненням роботи заводу ЗіЛ, поставки шасі вантажівки ЗІЛ-5301 для автобусів стали неможливими і завод приступив до виробництва нового безкапотного автобуса А102 на базі китайського шасі FAW з 2010 року.

image007

Корпорація «Еталон» забезпечують підприємства: ПрАТ «Бориспільський автозавод» і ПрАТ «Чернігівський автозавод»(БАЗ і ЧАЗ).

БАЗ А079 «Эталон» — шасі індійської фірми «TATA Motors LTD».

image008

ЧАЗ-А074 «Чорнобривець» на китайському шасі FAW. Випускається 2002 року.

image009

БАЗ-2215 «Дельфін» — шасі ГАЗ-3302, випускається 2003 року.

image010

ГалАЗ (Галицький автозавод) м.Львів. У 2009 році завод призупинив свою роботу.

ГалАЗ-3209, шасі вантажівок Mercedes-Benz.

image011

ГалАЗ-3207 «Вікторія» на шасі ГАЗ 33104 «Валдай».

image012

Корпорація «Богдан» м.Черкаси виготовляє найпопулярнішу модель А092 на Українському ринку, яких дуже багато, можливо побачити і в Грузії та Росії. Шасі фірми Isuzu.

image013

У 2011 році підприємство було виведено з корпорації «Богдан» шляхом продажу контрольного пакета акцій компанії з управління активами «Ізі Лайф». Говорять, що завод належить тепер росіянам Внешэкономбанка. Завод тепер має назву ПАТ «Черкаський автобус», а автобус отримав назву «Ataman». В конструкцію автобуса були внесені понад 25 змін, що стосуються експлуатаційних характеристик, а також інтер’єру та екстер’єру. Відбулись зміни і у технології виготовлення, замінені комплектуючі та матеріали на більш сучасні та якісні.

image014

Тролейбус і Трамвай

За кількістю тролейбусних систем Україна посідає друге місце в світі – вони діють в 42 містах країни (для порівняння – в усіх державах Європи разом узятих їх трішки більше понад сотню). Однак несподівано тролейбуси потрапили в ласку європейців (з екологічних і економічних причин) і попит на них росте на цілому континенті.

Львів

Як на мене, то зараз всі інновації з розвитку комунального транспорту і інфраструктури міст в нашій країні «заходять» через Львів.

ЛАЗ (Львівський автобусний завод) був найбільшим і найстарішим підприємством України з випуску тролейбусів та автобусів міського, приміського і туристичного призначення, але він більше не працює. Завод належав родині В.Чуркіна, постійного представника Росії в ООН.

image015

Завод зазнав розквіту, коли його продукцію почали масштабно закуповувати в нашій країні перед Євро-2012.

image016

Корпорація «Електрон» (м.Львів) — завод, який раніше випускав телевізори, зараз активно виготовляє тролейбуси та трамваї. Разом з Київським заводом «Маяк», який виготовляв радіоапарату, а зараз зброю, яку активно в данний час використовують в зоні АТО, як на мене одні з найкращих прикладів з переорієнтування підприємства після розпаду радянського союзу.То ж якщо повертатись до «Електрону», розквіт якого припав на час, коли збанкрутів ЛАЗ, що напевне пішло їм на користь.

image018

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

image017

Повністю низькопідлоговий 12-тиметровий електробус «Електрон» моделі Е19101. Він працює винятково на електричній енергії і без підзарядки може проїхати до 200 кілометрів.

image020

Ще чим цікавий Львів

Зупинки

Оформлена гарно і охайно, а тепер згадайте нові мамаєвські зупинки в Полтаві.image021

Ось такі табло з часом прибуття, та місцем перебування ЕТ, почали встановлювати у Львові.

image022

Центр управління дорожнім рухом у Львові. Там же і диспетчерська Львівелектротрансу.

image023 image024

Смуга для проїзду міського транспорту.

image025

Дніпропетровськ

ЮМЗ — Південний машинобудівний завод, саме з цим електротранспортом для мене асоціюється Полтава на початку 2000-х.

ЮМЗ Т2

image026

ЮМЗ Е-186 — це остання модель, що виготовляв ЮМЗ з 2005-2006 р.р. Всього було побудовано 11 тролейбусів, до речі один із них зараз курсує по маршруті нашого міста Полтава.

image027

Але завод перейшов згодом до спроби збору тролейбусів іноземного виробництва.

В 2010р збирали ЮМЗ-5265 «Мегаполис», що є ніщо інще як Тролза 5265 «Мегаполіс» російсьго заводу , але не прижилась ця модель в нашій країні бо і дизайн поганий і вмістимість мала- до 22 мість проти 30 (ЛАЗ Е183) и навіть 34 (Богдан Т701) сидячими місцями. Модель на обкатку відправили спочатку в Севастополь, де вона не прижилась, а потім в Донецьк, де перед Евро-2012 планувалась закупка великої партії тролейбусів, але і там він не прижився, після чого його відправили назад в Росію.

image028

«Днепр» Т-103 в цьому році ще одна спроба збирання чужих тролейбусів в нашій країні від Південного машинобудівного завода ім. А.М. Макарова це ніщо інше як Біларуський МАЗ, який вже вийшов на маршрути Дніпропитровська і Запоріжжя.

image029 image030

Чернігів

Корпорація «Еталон». Щось подібне до Дніпропетровська вирішили зробити в корпорації «Еталон». У 2010 р. з Белкоммунмашем був підписаний договір про випуск тролейбусів моделей АКСМ-321 в Чернігові, на потужностях Чернігівського автозаводу. Перший тролейбус у Чернігові зібрали навесні 2011 року. З тих пір було випущено всього три машини, хоча потужності заводу дозволяють випускати 25-30 тролейбусів в місяць. Пізніше компанія “Еталон” відмовилася продовжувати спільну збірку. Напередодні 2013 українські ЗМІ повідомили, що на «Еталоні» створили свій тролейбус моделі Т12110 «Барвінок» і зайнялись їх випуском з 2013 року.Між колишніми партнерами —розгорівся конфлікт. Білоруська компанія звинуватила “Еталон” в тому, що випущений тролейбус “Барвінок” був скопійований з білоруського АКСМ 321. В “Еталоні” заявили, що не порушували угод з білоруською стороною, а “Барвінок” є власною розробкою корпорації. Однак учасники ринку стверджують, що на це у компанії пішло б не менше трьох років.

Еталон-БКМ 321/АКСМ 321 на вулицях Чернігова

image031

Еталон Т12110 «Барвінок», яких завод на сьогодні встиг виготовити тільки дві штуки, які курсують по Чернігові.

image032

Я розповів про основих виробників комунальної пасажирської техніки, далі я хочу поділитись фотографіями, що їздить в інших містах нашої країни.

Житомир

Житомир вирішив закупити «поношену» техніку з Європи а саме троллейбуси «Шкода» з Чехії.

image033

Ось така зупинка в Житомірі…ех…Мамай)))

image034

image035image036 image037

Запоріжжя

Окрім нових тролейбусів, реставрується стара техніка як ретро тролейбуси — доволі цікава ідея.

ЗиУ

image038 image039

Луцьк

У місті випустили на маршрут електричний автобус.

image040

А от як виглядає електроустаткування у салоні автобуса,що зжерло половину корисного простору 40-місцевої машини)))

image041

Одеса

Російська Тролза

image042

Зупинка

Processed by: Helicon Filter;

Processed by: Helicon Filter;

Також Одеса-Дніпропетровськ є виробником Трамваїв.

Компанія «Татра-Юг» виробляє трамвайні вагони з 1993 року, при цьому є ідейними послідовниками чеської компанії ЧКД «Татра». Виробництво трамвайних вагонів організоване на базі заводу «Південмаш». Після банкрутства у компанії ЧКД «Татра» 1996 році, виконання раніше укладених ним договорів здійснювало підприємство «Inekon Group». За ліцензійним договором, виробляється підприємством «Татра-Юг».

ТатраЮг Т6Б5 454.

image045

К-1М8

image046

Рівне

В Рівному теж закуповують б/в техніку.Купили «тролів» і підключили вай фай в салоні.

image047

Škoda 9Tr

в Києві був основою тролейбусного парку при СССР до середини 90-тих їздив, а у Рівному зараз складає 40% всього тролейбусного парку.

image048

Чернівці

В Чернівцях взагалі тролейбусне асорті)image049 image050 image051 image052 image053 image054

Тернопіль

image055 image056 image057

Харків

У Харкові їздить 90 тролейбусів Тролз і майже стільки ж українських Лазів., але Харьків запам’ятовується іншим, він використовує свій кольоровий індифікатор міського транспорту, а саме зелений колір.

image058

Тут я трішки хочу навести пару прикладів, як в інших країнах підходять до теми уніфікації міського транспорту та інфраструктури. Передовим рахується, коли є розроблений власний бренд-бук, який включає логотип, фірмові кольори і елементи дизайну транспортної інфраструктури. І в кожного міста вона своя.

Приклад

Логотип

image059

Ліврей та єдиний колір

image061 image060

Сучасна зупинка з логотипом і в єдиному стилі брендована.

image062 image063 image064 image065 image066

Трамвай

Вінниця

Вінницька трамвайна система – одна з п’яти вузькоколійних (ширина колії – 1000 мм) трамвайних систем на території України. Окрім Вінницької, метрову колію має Житомирська, Львівська і Євпаторійська трамвайні системи, а також трамвай села Молочне (АРКрим) тобто як в Європі.

Влада Вінниці швидко зорієнтувалась в нагальних потребах в оновленні рухомого складу та можливості закупівлі б/в техніки з Європи, що не мають більшість міст України через різний розмір колій.Тому, знаючи, що техніка дешева і перебуває в гарному стані, у 2006 році було почато співпрацю між Вінницею і муніципалітетом міста Цюріх у рамках проекту фінансової і технічної допомоги “Цюріхські трамваї для Вінниці”. У березні 2007 року Вінниця отримала перших 14 потягів серії “Karpfen” (моторний вагон Be 4/4 і причіпний вагон B4), а через рік, у березні2008-го – ще 15 потягів “Mirage” (моторний вагон Be 4/6 іпричіпний вагон B4 FFA/SWP).

«Цюрихський трамвай»

image067

Коли «Цюрихський трамвай» задовольнили потребу міста, потрібно було «спихнути» старі чеські «Tatra KT4»image068

Винахідливі Вінничани для цього почали їх модернізувати, а вийшло так, що й собі не стидно залишити.image069 image070 image071 image072

Київ

КП «Київпастранс» розробив свої моделі трамвая.

image073

Каштан-1

Каштан-2

image074

Якось так….

Частково інформацію брав з вікіпедії та інтернет -простору.
У тексті використані фото Центру управління дорожнім рухом у Львові та диспетчерської Львівелектротрансу.

Коментувати

9 Коментарів
Центр управління дорожнім рухом м. Львів – Блог krezalis
• 14:06 | 05 січня 2017

[…] Огляд громадського транспорту в Україні, Трибуна, м. По… […]

Відповіcти
Юрій
• 13:42 | 05 січня 2017

Фото центру керування рухов взяті із сайту https://explorer.lviv.ua/forum/index.php/topic,6663.msg42387.html

Відповіcти
Володимир
• 01:36 | 05 січня 2016

якщо порахувати кількість тролейбусів по виробникам, то виходить, що
1 зіу-тролза, енгельс, росія
2 юмз – дніпропетровськ
3 лаз – львів
4 шкода – острава, чехія
5 богдан – луцьк
6 маз – мінськ, білорусь
7 авіант – київ
8 єльч – слупськ, польща
9 бкм – мінськ, білорусь
10 електрон – львів
11 еталон – чернігів
12 вольво – нідерланди
13 вмз – волгоград, росія
14 рокар – бухарест, румунія
15 мерседес – німеччина + польща, гдиня

Відповіcти
Володимир
• 01:26 | 05 січня 2016

Ще забули про тролейбуси Богдан Е та Т501, Т601, Т701, Т801, Т901 – їх кількість в країні дуже активно зростає, зараз це головний виробник країни. також 4 міста мають київські тролейбуси Авіант

Відповіcти
kaljann
• 01:04 | 04 січня 2016

Ау! Ну все таки трамвая “Електрон” односекційного нема, це фото – жарт 1го квітня. І у пості про Вінницю бажано замінити Т4 на КТ4. Синенький все таки перероблявся з КТ4 а не з Т4, дані є у базі СТТС.

Відповіcти
Нинель
• 10:12 | 16 грудня 2015

Вадик кроссавчеГ

Відповіcти
Джміль
• 17:21 | 15 грудня 2015

якийсь ГІПЕРлонґрід

Відповіcти
Оля
• 16:59 | 15 грудня 2015

Ого, так багато автобусів я ще не бачила)))

Відповіcти
Толя
• 16:54 | 15 грудня 2015

Депутат не сидит без дела. Вадим нравится тем, что он работает, а не жалуется.

Відповіcти
19 вересня 2017