Лілія Войцехівська
3 записи

Чи можна отримати публічну інформацію від Полтавського ЖКГ?

0

Що може отримати полтавець, якщо звернеться до міського управління ЖКГ за інформацією, на яку має законне право. 

Звичайно, що дані ви отримаєте, але якої якості – питання. Дізнавшись про цей випадок, декілька людей порадило поділитися корисним кейсом, який допоможе мешканцям міста, журналістам чи активістам зрозуміти алгоритм дій для боротьби з обмеженням на інформацію.

У попередньому блозі пояснюється причина нашого візиту до ЖКГ – це відсутність скану в Управлінні. Про це повідомили у відсканованій відповіді на офіційний інформаційний запит.

Дані, які хотіли отримати: сканкопії договорів та кошторисної документації по усім 4-м закупівлям ремонту полтавських підземок. 

Проблеми з доступом до публічної інформації почались 27 листопада 2017 року. У відведений законом час (5 робочих днів) управління ЖКГ надіслало відповідь у якій значилося:

Скан-відповідь про неможливість надати скан документів

Скан-відповідь про неможливість надати скан документів

У ЗУ “Про доступ до публічної інформації” чітко прописані причини відмови у надані інформації. Серед них немає “технічних причин”.

Тому, щоб відстояти свої права, потрібно спочатку звернутися до регіонального представника Уповноваженого ВРУ з прав людини.

У Полтавській області – це Віра Яковенко, на електронну адресу якої була направлена скарга з роз’ясненнями проблеми та проханням порушити справу про адміністративне порушення.

12 січня 2018 року (час відповіді від Уповноваженого – близько місяця) надійшла відповідь:

– Координатор вручає протокол за місцем роботи Малька К.А. та відправляє його нам назад для формування справи. Після чого ми (Секретаріат) відправляємо справу на розгляд у суд. Після отримання рішення суду ми сформуємо вимогу про відновлення Вашого права на інформацію (надання копій запитуваних документів).

Варто зазначити, що Костянтин Малько, заступник начальника управління ЖКГ, ігнорував звернення регіонального представника Уповноваженого.

Це не завадило направити адміністративну справу стосовно вчинення ним адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 212.3 КУпАП, на розгляд до Октябрського районного суду  Полтави.

Згодом, 30 січня на особисту електронну пошту отримала лист з наступною інформацією:

Враховуючи категоричне небажання посадових осіб Управління ЖКГ іти назустріч вирішення ситуації, ми вирішили підключити доступні нам механізми ще до розгляду судом адміністративної справи. Це вимога. Якщо вони її не виконають – ми підготуємо ще один протокол. На цей раз за ст. 188.40 КУпАП стосовно Сінельника С.В. (начальника Управління – ред.)

У даній статті йдеться про невиконання законних вимог Уповноваженого ВРУ з прав людини.

8 лютого Сергій Сінельник надіслав запитувані мною документи, але про їх якість скаже фото кошторису:

Відсканований кошторис

Відсканований кошторис

Якщо збільшити контрастність документу, щоб роздивитися числа, то можна побачити наступні дані:

Збільшена контрастність документу

Збільшена контрастність документу

Тому треба мати на увазі, що по факту вам можуть надати запитувану інформацію, але її якість ніхто не гарантує.

Звичайно, якщо вас не влаштовує відповідь з наданими документами, ви можете повторно звернутися із запитом. При цьому зазначити, що документи були неналежної якості.

Розгляд адміністративної справи Октябрський районний суд призначив на 5 березня 2018 року. Таким чином, строк стягнення з дати (фіксації) вчинення правопорушення минув (зафіксовано 27 листопада). Адже справедливість має “перемогти” протягом 3-х місяців. У цій ситуації є два варіанти:

  1. Суд має купу справ, тому більш  ранньої дати не знайшлось.
  2. Такий розгляд справи спланований.

Який з них ближче до реальності?

У такому випадку, ви можете написати скаргу на суддю і всеодно наголосити на фіксації адміністративного порушення, навіть якщо стягнень вже не буде.

Отже, якщо вам обмежили доступ на отримання публічної інформації (окрім даних з обмеженим доступом) варто відстоювати свої права і зробити кілька кроків:

1. Звернутися до регіонального представника Уповноваженого ВРУ з прав людини у вашій області.

2. Сформувати скаргу, яку потрібно направити на електронну адресу регіонального представника.

3. Почекати місяць/ або направити позов до суду (якщо маєте кошти на судовий збір, при цьому звернення до Уповноваженого анулюється).

4. Отримати відповідь, зрозуміти послідовність дій (формування протоколу та вручення його порушнику, направлення справи до суду – усе це вам допоможе зробити офіс Уповноваженого).

5. Прийти до суду у вказаний час та відстояти своє право на доступ до публічної інформації.

Зазвичай, отримуючи такі “самовпевнені” відповіді, чиновники чи держслужбовці не думають про можливі наслідки. Тому і  відфутболюють “неугодні” їм запити від громадян.

20 вересня 2018
19 вересня 2018