Софія Пугач
1 записи

Чому учні не читають шкільні твори?

1

Одна з найбільших проблем сучасних уроків літератури – відсутність зацікавлення старшокласників у читанні. З чим це може бути пов’язано? Все просто – у нашому світі актуальності набуває сучасна література. Це пов’язано з тим, що більшість молоді намагається знайти схожі до їхнього життя ситуації у книгах. Натомість класика, втрачає актуальність, що і зменшує інтерес до неї при вивченні у школі. Тому, аби більший відсоток учнів почав активно цікавитися книгами, треба враховувати читацькі інтереси школярів. Адже вони з більшим завзяттям читатимуть те, що їм ближче по сприйняттю.

Спираючись на результати проведеного нами анкетування серед учнів 10 класу, можемо стверджувати, що 80 відсотків респондентів цікавляться сучасними творами, і саме вони спонукали б їх до активного читання. Тобто ми бачимо, що відсоток учнів, яким до вподоби класична література значно менший. Учні також віддають перевагу таким жанрам як пригоди, детективи та фантастика. Натомість у програмі 10 класу для вивчення подані: соціально-психологічний роман («Червоне та чорне»), соціально-психологічна повість («Гобсек»), філософсько-психологічний роман («Злочин і кара»), соціальний («Анна Кареніна»), а також інтелектуальний («Портрет Доріана Грея») романи, що свідчить про розходження вподобань школярів із програмними творами.

Більшість опитаних люблять читати. Ті. які не полюбляють, вважають, що література не цікава або не відповідає віку.

Більшість опитаних люблять читати. Ті. які не полюбляють, вважають, що література не цікава або не відповідає віку.

Для визначення читацьких вподобань підлітків, ми провели опитування серед учнів 10 класу Супрунівського НВК, що дає можливість зрозуміти, чому молодь не читає твори, які пропонує шкільна програма і яким книгам віддає перевагу. В опитуванні взяло участь чотирнадцять учнів віком 15-16 років. Як виявилося, одинадцятеро з них любить читати книги, тоді як троє вважають це заняття не потрібним і не корисним.

Ми визначили, що з опитаних учнів троє люблять читати, бо книги розвивають мислення. Четверо десятикласників вважають, що художні твори позбавляють від зайвих думок, а троє відповіло, що читати книги просто цікаво. Натомість, діти, які не читають аргументували це наявністю нудних творів у шкільній програмі.

Дослідження анкетних даних показало нам частоту читання книг учнями. Виявилося, що школярів, які не читають взагалі, або читають лише книгу на рік у Супрунівському НВК немає. Тоді як троє опитаних читають по книзі кожного місяця, така ж кількість – майже весь час. Нажаль – це меншість, адже восьмеро респондентів читають лише декілька книг на рік.

Більшість опитаних цікавляться сучасною літературою.

Більшість опитаних цікавляться сучасною літературою.

Майже всі десятикласники, які взяли участь в опитуванні, мають улюблені книги.Серед вказаних:«Гаррі Поттер» (Дж. Роулінг), «Кайдашева сім’я» (І. Нучуй-Левицький),«Коли ти поруч» (С.Талан), «Над прірвою в житі» (Дж. Д. Селіпджер), «Бот» (М. Кідрук), «Грозовий перевал» (Е. Бронте), «Майстер та Маргарита» (М. Булгаков), «Перевтілення» (Ф. Кафка), «Проект «РОЗІ» (Г. Сімсіон), «Пригоди Робінзона Крузо» (Д. Дефо), «Реквієм до листопаду» (Дзвінка Матіяш), «Аліса в Країні Чудес» (Льюїс Керрол). Учні віддають перевагу сучасній літературі, адже, на їхню думку, вона наближена до теперішнього часу, динамічна та має зрозумілу мову. Класичні твори характеризують як ті, що зображають інтригуючи бої та пригоди давніх часів.

Семеро опитаних учнів стверджують, що до читання їх би спонукали сучасні та не нудні твори. Окрім того п’ятеро респондентів стверджують, що жоден твір не змусив би їх почати читати. Зауважимо, що семеро старшокласників відповіли — читати книги їх спонукають гарні відгуки, двоє при виборі книги керуються власною думкою, одинадцятеро – особистими вподобаннями.

Ми розуміємо, що програма із зарубіжної літератури має на меті привчити дітей читати, тому нам стало цікаво, як її сприймають учні. Попросивши охарактеризувати програму одним словом, ми отримали три позитивні відгуки, чотири нейтральні та п’ять негативних. Серед яких: «різнобарвна», «прикольно», «застаріло», «скучно», «я в шоці», «не погано», «стримано», «такоє», «цікаво», «одноманітно», «нормальок», «пізнання».

Отже, зважаючи на результати дослідження, ми можемо стверджувати, що саме сучасні твори пригодницького та фантастичного характеру спонукали б учнів старших класів читати книги та активно цікавитися літературою, що певна річ, позитивно вплине в майбутньому на їхній розвиток.

Коментувати

1 Коментар
Алла
• 14:28 | 02 січня 2017

Не розумію,чому постійно пишуть новини про Полтаву?

Відповіcти
20 вересня 2017