Заборона продажу алкоголю у ночі: думки підприємців

Рада підприємців Полтави обговорила проект регуляторного акту, що обмежує продаж алкоголю у нічний час.

Заборона продажу алкоголю у ночі: думки підприємців

Заборона продажу алкоголю у ночі: думки підприємців

Таку ініціативу давно висловлюють громадські організації, активісти та деякі політики. На думку автора законопроекту, депутата Едуарда Волкова, обмеження повинно сприяти зменшенню адмінправопорушень уночі. Адже, згідно з проведеним дослідженням, саме алкоголь є однією з причин порушення правопорядку та хуліганства.

За словами депутата, заборона стосується лише магазинів, тоді як ресторани та кафе не матимуть таких обмежень.

— Заборона не стосуватиметься продажу та вживання в закладах, які працюють цілодобово або з продовженим часом. Але продаж і винесення в будь-якій тарі будуть заборонені — говорить Волков.

Його підтримала радниця Міністра охорони здоров’я України Вікторія Лоза, яка продемонструвала результати статистичних досліджень, проведених у країнах Європи (Швейцарії, Угорщини та Норвегії), де заборонено продаж алкоголю вночі. Також вона доповнила статистику показниками кількох українських міст, де заборона діє з моменту набуття чинності закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо надання органам місцевого самоврядування повноважень встановлювати обмеження продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових» №3149. На думку Вікторії Лози, обмеження продажу алкоголю є частиною політики Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ).

На думку представників ГО «Підприємці Полтавщини», заборона призведе лише до збільшення тіньової долі продажу алкоголю. Також це може призвести до відтоку податків з держбюджету та бюджету міста.

У той час патрульна поліція Полтави виступає за введення регуляторного обмеження продажу алкоголю. Адже, за офіційною статистикою відомства, переважна більшість викликів патрульних, що відбуваються вночі, стосуються громадян у стані алкогольного та наркотичного сп’яніння. До переліку таких викликів відносяться не лише адміністративні правопорушення, а й побутові конфлікти та сутички з ушкодженнями різних ступенів тяжкості.

Думки підприємців щодо введення обмежень розділились: частина підтримує ініціативу, у той час як інші виступають категорично проти.

Голова Ради підприємців Євген Ніколаєнко виступив на підтримку рішення, проте зазначив, що воно повинно передбачати компенсацію збитків для підприємців, які втратять частину прибутку через заборону.

Натомість, підприємець Костянтин Волков зазначив, що 300-тисячне місто не повинно страждати від двох-трьох десятків підприємців, які офіційно продають алкоголь вночі. Проте, на його думку, введення обмеження нічого не змінить, адже вплине лише на офіційно зареєстрованих підприємців.

— Обмеження в місті ніяким чином не буде регулювати продаж через інтернет та тіньовий ринок, з цим ніяк не можна боротися. Так можна навести приклад заборони продажу алкоголю у Росії: громадяни почали купувати спиртне через інтернет та з рук у сервісів таксі тощо, — заявив учасник заходу Максим Бережний.

Підприємиця Катерина Бабіч, у свою чергу, підтримала заборону та навела приклад інших міст. На її думку, туристи, що відвідують Полтаву з ранку, прибуваючи на вокзал, одразу їдуть до центру, який засмічений пляшками та битим склом після алкогольних нічних посиденьок на вул. Соборності.

Як один з варінтів вирішення проблеми, запропонували збільшити кількість патрулів поліції. Проте з такою пропозицією не погодились самі правоохоронці. Адже, на їхню думку, це перетворить поліцію на «каральний орган».

— Після ряду публікацій у місцевих ЗМІ ми збільшили кількість патрулів, але це не дало результату. Так у «алкопарку» почали збиратись компанії по 20-50 чоловік, і якщо ми будемо реагувати на всіх, то доведеться забирати до відділку кожного. Це будуть масові репресії, — зазначив представник поліції.

Зрештою, учасники засідання Ради підприємців так і не дійшли згоди щодо рішення про обмеження продажу алкоголю у нічний час. Також обговорили пропозиції законодавчих змін для поліпшення розвитку малого та середнього бізнесу та залучення АТОвців до бізнес-середовища, як один з видів соціальної адаптації у суспільстві.

Залишити відповідь
Коментувати

3 Коментарі

Ясно, шо підприємцям це не вигідно.

2019-03-28
Уля
Відповіcти
0

Ну АТБ ж після 22 не продавали чи вже почали?

2019-03-28
Ліліана
Відповіcти
0

Спірне питання завжди актуальне і хотілося б щоб його вирішили, адже часто піднімається, а результату немає

2019-03-28
Олена
Відповіcти
0

Останні новини:

Читайте також: