Їжа, як туристичний бренд. Шведи, полтавці та закарпатці говорили про туризм та розумне харчування

3

31 травня в рамках проведення творчого семінару «Smart Living Challenge» полтавцям презентували ідеї створення гастрономічних турів та розповіли про їжу, як регіональний бренд. Зареєстровані учасники заходу презентували ідеї створення еко-туристичних проектів та дискутували про можливості їх реалізації в регіоні.

IMG_6351

Шведський інститут і Науковий парк «Мунткелл» започаткували проект «Smart Living Challenge» як відкритий міжнародний інноваційний конкурс генерування ідей для просування сталого способу життя в містах. Основні напрямки проекту можна описати трьома словами – жити, рухатись, їсти. Результати проекту, організованого у 17 країнах світу, в тому числі і в Україні, були представлені в грудні у Парижі на конференції ООН зі зміни клімату.

Організатори творчого семінару «Smart Living Challenge» у Полтаві –  громадська організація «Еколтава», поставили за мету змінити ставлення до споживання продуктів у місті, обговорити інноваційні рішення для «розумних» продуктів, більш раціональне виробництво та споживання, скорочення харчових відходів, тощо.

–           Це проект спрямований на те, щоби зробити життя людини в місті більш комфортним. Рух, їжа і простір – головні засади проекти. Локальні продукти у Полтаві зробити більш доступними, помітними. Має бути комунікація між місцевими виробниками і рестораторами. Виробництво має бути екологічним, а його відходи мають бути розумно утилізовані. Ми відвідували місцеві заклади харчування, і аналізували їх переваги та недоліки. Шведські експерти позитивно оцінюють рівень наших ресторанів та кафе, однак відзначають і ряд недоліків. Приміром, для закордонних туристів там немає меню та інформації англійською мовою, – розповідає Юлія Мельник,  голова правління ГО «Еколтава».

У семінари взяли участь експерти: Матс Ярнхаммар («Живі міста», Швеція); Еміль Бруун Блауерт (NEAT, Данія); Яніна Гаврилова (ДП «Навчально-консультаційний центр по туризму», Київ); Олександр Коваль (Турінформ Закарпаття, Ужгород); Катерина Шор («Зелене досьє», Київ).

IMG_6338

Зареєстровані учасники семінару розділилися на групи та розробили ідеї еко-проектів, спрямованих на просування сталого способу життя в місті. Одна з команд презентувала ідею під назвою «Смачний навігатор Полтави». Вони запропонували створити інформаційну систему для орієнтації туристів у місті у вигляді мобільного додатку, яка б могла допомогти кожному туристу не загубитися, комфортно почуватися в місті, орієнтуватися у мережах закладів, розуміти де і в якому закладі їм буде смачно і зручно проводити час.

Проект іншої ідеї –  «Артишок». В його основі  – створення закладу здорової їжі за доступною ціною, із привабливим дизайном та унікальним меню, де можна було би знайти спеціальне харчування – для спортсменів, вегетаріанців. Також автори ідеї не проти проводити у своєму закладі культурні заходи, літературники, розповсюджувати цікаві книги та комікси.

IMG_6361

Ще одна ідея – зробити модним та престижним роздільний спосіб збору сміття. За словами активістів, полтавці щороку викидають цінних ресурсів на 2 мільйони доларів. Причина – відсутність можливості до сортування та роздільного збору сміття. 40 шкіл Полтави, за ідеєю авторів проекту могли б отримати спеціальні контейнери, і таким чином поширювати цю екологічну ідею. Також такі контейнери можна розмістити в парках, де проводяться громадські заходи. Всі ці заходи на думку авторів ідеї будуть робити проект престижним у очах громадськості.

Учасники 4 команди виступають за ідею споживання екологічно чистого м’яса:

– Досить їсти окорочки буша. Такий наш девіз. Ми б хотіли забезпечувати полтавців екологічно чистим м’ясом. Достатньо закупити племінні групи циплят та розмістити їх у фермерів. Ми будемо годувати їх екологічним комбікормом. Взагалі культура харчування полтавців базується на споживанні м’яса птиці. Це і галушки, і борщ, і бульйони. Кондитерська продукція, різні там тістечка, десерти терамісу також виготовляються на основі курячих яєць. Тож виробництво екологічного продукту – це ідея нашого проекту.

Шведський експерт позивтино вражений енергійністю учасників проекту.

– Мені сподобалася ваша енергійність, з якою ви розробляли ідеї для проектів. Я сподіваюся, що ви продовжите комунікацію між собою, допрацюєте свої ідеї та втілите їх у життя. Тепер ви можете контактувати з представниками Швеції, Данії та інших країн у напрямі розвитку ваших ідей, а також переймати цінний світовий досвід. Можливо ваші проекти не ідеальні. Вони й не мають бути ідеальними. Просто рухайтеся, робіть їх, починайте, і я впевнений, що у вас вдасться зробити свої ідеї кращими та втілити їх у життя. Головне – почати, – запевнив учасників семінарі Матс Ярнхаммар.

Коментувати

3 Коментарів
Jeannie
• 07:33 | 09 серпня 2016

Greg – I take your point. It would seem that fighting in the seventeenth century and building an empire would suggest my speculation might be a tad ovipmisrlifeed. There was a day last week were about half my new visitors were coming in from some site in Sweden, so I'm still hoping a few of them will enlighten me.

Відповіcти
Арина
• 11:03 | 01 червня 2016

Идея классная, но бургер дешевле

Відповіcти
Maryellen
• 07:49 | 09 серпня 2016

Minua kiehtoo tällaisissa asioissa vaikeiden päätösten koretekntisuus, jota ei voi ohittaa. Miten paljon kannattaa laittaa rahaa ihmisten rokottamiseen, miten monta lasta voidaan uhrata, jotta muut saavat immuniteetin. Homeopaattien on helppo kaupata taikavettään, kun ei oikeasti tarvitse ottaa vastuuta yhtään mistään.

17 листопада 2017