Їжа, як туристичний бренд. Шведи, полтавці та закарпатці говорили про туризм та розумне харчування

3

31 травня в рамках проведення творчого семінару «Smart Living Challenge» полтавцям презентували ідеї створення гастрономічних турів та розповіли про їжу, як регіональний бренд. Зареєстровані учасники заходу презентували ідеї створення еко-туристичних проектів та дискутували про можливості їх реалізації в регіоні.

IMG_6351

Шведський інститут і Науковий парк «Мунткелл» започаткували проект «Smart Living Challenge» як відкритий міжнародний інноваційний конкурс генерування ідей для просування сталого способу життя в містах. Основні напрямки проекту можна описати трьома словами – жити, рухатись, їсти. Результати проекту, організованого у 17 країнах світу, в тому числі і в Україні, були представлені в грудні у Парижі на конференції ООН зі зміни клімату.

Організатори творчого семінару «Smart Living Challenge» у Полтаві –  громадська організація «Еколтава», поставили за мету змінити ставлення до споживання продуктів у місті, обговорити інноваційні рішення для «розумних» продуктів, більш раціональне виробництво та споживання, скорочення харчових відходів, тощо.

–           Це проект спрямований на те, щоби зробити життя людини в місті більш комфортним. Рух, їжа і простір – головні засади проекти. Локальні продукти у Полтаві зробити більш доступними, помітними. Має бути комунікація між місцевими виробниками і рестораторами. Виробництво має бути екологічним, а його відходи мають бути розумно утилізовані. Ми відвідували місцеві заклади харчування, і аналізували їх переваги та недоліки. Шведські експерти позитивно оцінюють рівень наших ресторанів та кафе, однак відзначають і ряд недоліків. Приміром, для закордонних туристів там немає меню та інформації англійською мовою, – розповідає Юлія Мельник,  голова правління ГО «Еколтава».

У семінари взяли участь експерти: Матс Ярнхаммар («Живі міста», Швеція); Еміль Бруун Блауерт (NEAT, Данія); Яніна Гаврилова (ДП «Навчально-консультаційний центр по туризму», Київ); Олександр Коваль (Турінформ Закарпаття, Ужгород); Катерина Шор («Зелене досьє», Київ).

IMG_6338

Зареєстровані учасники семінару розділилися на групи та розробили ідеї еко-проектів, спрямованих на просування сталого способу життя в місті. Одна з команд презентувала ідею під назвою «Смачний навігатор Полтави». Вони запропонували створити інформаційну систему для орієнтації туристів у місті у вигляді мобільного додатку, яка б могла допомогти кожному туристу не загубитися, комфортно почуватися в місті, орієнтуватися у мережах закладів, розуміти де і в якому закладі їм буде смачно і зручно проводити час.

Проект іншої ідеї –  «Артишок». В його основі  – створення закладу здорової їжі за доступною ціною, із привабливим дизайном та унікальним меню, де можна було би знайти спеціальне харчування – для спортсменів, вегетаріанців. Також автори ідеї не проти проводити у своєму закладі культурні заходи, літературники, розповсюджувати цікаві книги та комікси.

IMG_6361

Ще одна ідея – зробити модним та престижним роздільний спосіб збору сміття. За словами активістів, полтавці щороку викидають цінних ресурсів на 2 мільйони доларів. Причина – відсутність можливості до сортування та роздільного збору сміття. 40 шкіл Полтави, за ідеєю авторів проекту могли б отримати спеціальні контейнери, і таким чином поширювати цю екологічну ідею. Також такі контейнери можна розмістити в парках, де проводяться громадські заходи. Всі ці заходи на думку авторів ідеї будуть робити проект престижним у очах громадськості.

Учасники 4 команди виступають за ідею споживання екологічно чистого м’яса:

– Досить їсти окорочки буша. Такий наш девіз. Ми б хотіли забезпечувати полтавців екологічно чистим м’ясом. Достатньо закупити племінні групи циплят та розмістити їх у фермерів. Ми будемо годувати їх екологічним комбікормом. Взагалі культура харчування полтавців базується на споживанні м’яса птиці. Це і галушки, і борщ, і бульйони. Кондитерська продукція, різні там тістечка, десерти терамісу також виготовляються на основі курячих яєць. Тож виробництво екологічного продукту – це ідея нашого проекту.

Шведський експерт позивтино вражений енергійністю учасників проекту.

– Мені сподобалася ваша енергійність, з якою ви розробляли ідеї для проектів. Я сподіваюся, що ви продовжите комунікацію між собою, допрацюєте свої ідеї та втілите їх у життя. Тепер ви можете контактувати з представниками Швеції, Данії та інших країн у напрямі розвитку ваших ідей, а також переймати цінний світовий досвід. Можливо ваші проекти не ідеальні. Вони й не мають бути ідеальними. Просто рухайтеся, робіть їх, починайте, і я впевнений, що у вас вдасться зробити свої ідеї кращими та втілити їх у життя. Головне – почати, – запевнив учасників семінарі Матс Ярнхаммар.

20 жовтня 2018
19 жовтня 2018