Єгор Грушин: Цей альбом вийшов найконцептуальнішим і слухається на одному диханні

0

Днями в Полтаві в рамках туру на підтримку нового альбому «Once» виступив Єгор Грушин — український композитор і піаніст зі Львова. Молодий музикант представив авторські композиції в стилі сучасної класики в супроводі віолончелі та скрипки. Журналісти «Трибуни» вирішили обговорити деякі цікаві питання з митцем, який подолав шлях у пів-України, аби представити свою творчість також і полтавцям.

Єгор Грушин. Фото: volyn.tabloyid.com

Єгор Грушин. Фото: volyn.tabloyid.com

Про новий альбом «Once», у якому композиції побудовані за принципом контрастності.

По-перше, коли ми записували цей альбом, ставили за мету не робити його таким драматичним, як наші попередні роботи. Якось так виходило, що йшла лірична композиція за більш жвавою, позитивною, ще світлішою. Просто коли ми послухали, як воно все виходить, то зрозуміли, що ми хоч і не хотіли робити його якимось концептуальним (щоб весь альбом — одна суцільна історія), то, в принципі, кожен трек різний сам по собі: за настроєм, за своєю історією написання.

Сталося так, що цей альбом вийшов найконцептуальнішим і слухається на одному диханні.

І дійсно, наскільки я знаю з відгуків, з тих листів, що приходять, більшість людей казали: “Ми брали, щоб послухати тільки перший твір, а закінчувалось тим, що прослуховували весь альбом.

Про тур.

Наш тур охоплює близько 20-ти міст. Якщо не помиляюся, зараз у нас, напевно, середина, половина. Уже було десять-одинадцять і ще стільки ж буде. Половину України вже проїхали: від Львова до Полтави; І в Харків заїжджали, і в Київ, Білу Церкву, Черкаси, Рівне, Луцьк, і в Житомирі були. Завтра, наприклад, їдемо в Дніпро, потім в Запоріжжя, Одесу, Вінницю і вертаємося до себе на захід.

Про співпрацю з поетами, взаємодію між різними видами мисцетва.

Були такі невеличкі експірієнси [від англ. expirience — “досвід”]. Знаю, наприклад, що на мою музику зачитували вірші Жадана — напевно, чи не єдиний випадок, коли мені це дійсно сподобалося. Так само була в нас можливість написати саундтрек до фільму “Finita la tragedia” за мотивами вірша Ліни Костенки. Під час звучання нашої композиції йде начитка вірша. Власне, він звучить так само, тому дуже подобається. Насправді я не великий прихильник поезії. Не тому, що я її не люблю, просто це трошки не моє. Я більше по музиці.

Ніколи не стою на заваді того, щоб хтось використовував мою музику. Головне — спитати дозволу.

Єдине, проти чого я можу бути — це якщо будуть використовувати проросійські поети, які погано ставляться до українців чи до нашої держави. Тоді я буду дуже проти цього.

А всі інші поети якщо хочуть — хай беруть, хай начитують. Але просто ставте до відома. Буває неприємно, коли ти бачиш, що десь хтось використав і намагається як мінімум на цьому піаритися, а ти про це не знаєш. Зараз же 21-ше століття: можна будь з ким зв’язатися та просто запитати дозволу.

123

Про створення каверів.

Кавери я робив у свої шістнадцять: це було 7 років тому. Просто, я думаю, є багато дітей у музичній школі, людей, які сидять і грають, що їм подобається. Хочу сказати, ніколи їх не виконував на концертах, не збираюся і ніяк себе з цим не асоціював. Те, що воно пішло в люди (тому що хтось десь запостив у групі), то я цього не прагнув, не хотів.

Можливо, багато музикантів сьогодні “виїжджають” саме на каверах, але щодо мене — то я “виїхав” зовсім не на каверах, оскільки жодного разу не виконував їх на концертах.

Можливо, дехто приходив і чекав на них. Але я знаю таких людей, які казали: “Ми хоч і очікували кавери, але те, що ми почули, вразило нас значно більше”. Зараз я сумніваюся, що є люди, які ходять суто щоб почути кавери.

Про досвід написання композицій для кінофільмів.

Це позитивний досвід. Ми зараз зробили разом із композитором Любомиром Соломченком оригінальний музичний супровід до повнометражного кінофільму “Жива”, який вийде в прокат 24 листопада. Це дуже хороший фільм, частину його я вже бачив. Дійсно, нам вдалося поєднати музику і фільм так, як ми (композитори) й режисери, саундпродюсери це відчували. Це для нас була велика честь — доєднатися до цього проекту та успішно його втілили.

Розмову провів Роман Грицун

Відео: Сергій Котелевець

21 февраля 2019
20 февраля 2019