Як відбуватиметься реформування вторинної медичної допомоги у Кременчуці

2

У 2019 році Полтавщина є пілотною областю, в якій буде впроваджуватися реформа на вторинній ланці охорони здоров`я, яка запрацює вже у квітні цього року.

Деталі проведення пілотного проекту з реформування медичної галузі у Кременчуці ми дізнавалися у заступника міського голови Ольги Усанової.

Ольга Усанова

Ольга Усанова

Як впроваджувалася реформа первинної ланки медицини у місті?

Минулого року реформа системи охорони здоров`я охопила всю первинну ланку в усіх містах України. Не стало винятком і місто Кременчук. Ми готувалися до впровадження реформи: минулого року створили на базі всіх наших закладів охорони здоров`я комунальні некомерційні медичні підприємства. Тому що це було умовою – автономізація закладів охорони здоров`я для того, щоб вони далі могли укладати договори з Національною службою здоров`я України і отримувати фінансування за надану послугу. Тепер це буде за пролікований випадок, якщо це стосується закладів вторинної ланки.

Для того, щоб повною мірою перейти на нову форму роботи, ми протягом кількох років робили розрахунки вартості послуг за діагностично-спорідненими групами захворювань. Вираховували ми та залучені експерти, які працюють у цьому проекті.

Зараз ми узгоджуємо ці позиції з Міністерством охорони здоров’я для того, щоб ми були впевнені, що відшкодування, яке буде оплачувати Національна служба здоров’я, буде покривати наші витрати.

Які заходи плануються у ході підготовки до реформування вторинної ланки?

Сама реформа, безпосередньо на вторинній ланці, запрацює частково з 1 квітня, а частково з 1 липня 2019 року. Для того, щоб ми в цей процес увійшли згідно з графіком, на першому етапі нам необхідно нашими комунальними некомерційними медичними підприємствами, які надають стаціонарну допомогу населенню, укласти договори з Національною службою здоров’я. Ми це плануємо зробити протягом березня. У нас всі документи для цього оформлені. Ми вже можемо це зробити, і так, як передбачено, ми укладаємо договори.

Що потрібно для впровадження цієї програми?

Важливим компонентом є медична інформаційна система, яка повинна охоплювати та поєднувати між собою всі заклади міста. Нині запрацювала електронна картка пацієнта, через яку, безпосередньо, впроваджуватимуться вже різноманітні програми.

Ми забезпечили практично всі заклади комп’терною технікою. На первинній ланці ця система вже працює, починаючи від електронної реєстратури, ведеться електронна карта пацієнта. Підключаться до цієї системи і наші лікарні для того, щоб кожен лікар мав змогу переглянути, як вели пацієнта на первинній ланці.

А головне, щоб вони мали змогу виписувати електронні рецепти, які запрацюють з 1 липня. Пацієнт зможе в аптеці отримувати ліки або безоплатно або з частковою оплатою, а іншу вартість ліків відшкодовуватиме держава.

Чому ця реформа вважається прогресивною, незважаючи на її критику, як в широких колах громадськості, так і з боку деяких політиків?

Протягом багатьох років у нас декларувалася безкоштовна медицина, а по факту вона не фінансувалася за повною потребою. Наприклад, медицина Кременчука фінансувалася за державною субвенцією на близько 50% від потреби. Інші кошти вишукувало місто і пацієнти купували ліки за власний рахунок, сплачували благодійні внески, якщо їм було потрібно стаціонарне лікування, на які уже лікарня купувала те, чого їй не вистачало на бюджетні кошти.

Що зміниться для пацієнтів з впровадженням реформи вторинної ланки медичної допомоги?

Ця модель, яка зараз пропонується, є більш чесною для пацієнта, тому що чітко визначено які послуги безоплатні, і він може на них розраховувати, які послуги будуть частково оплачуватися, і які будуть платні послуги. Це те, що стосується планового лікування, якихось естетичних втручань. Людина, навіть у якої немає коштів, може розраховувати на те, що невідкладну допомогу вона отримає в повному обсязі безкоштовно, ургентні стани також лікуються безкоштовно.

Що стосується планового лікування – пацієнт може планувати свої заощадження, можливо медичне страхування до цього залучати. Тому, однозначно, впровадження такої реформи в життя є прогресивним кроком, як для пацієнтів, в першу чергу, так і для працівників охорони здоров`я, які це відчувають у вигляді матеріальної мотивації, забезпечення закладів матеріально – технічними засобами. Думаю, що прогрес повинен бути присутнім у нашому житті, і ми повинні брати краще зі світового досвіду, зі світової практики та впроваджувати це у нас.

Як реформа на первинній ланці вплинула на працівників закладів охорони здоров’я?

За результатами реформування первинної ланки ми бачимо, що виросли і заробітні плати працівників, і забезпечення покращилось. Тому що ці кошти, які держава направляє безпосередньо на пацієнта, їх надходить більше, ніж було раніше, коли була державна субвенція. Тому ми щиро впевнені, що медична реформа – це позитивно і її потрібно впроваджувати.

Марія Мигаль

23 марта 2019
22 марта 2019
21 марта 2019