Як працюють і чи мають результати електронні петиції подані полтавцями (Інфографіка)

Лілія Войцехівська
19:02 | 06 лютого 2018
0

На сайті Полтавської міської ради працює сервіс для подачі електронних петицій. Ми вирішили проаналізувати та поцікавитися результатами розгляду даних документів, а також зрозуміти чому за три роки на сайті немає жодної петиції з відповіддю.

Усі особливості роботи з петиціями регламентує Закон України «Про звернення громадян». Загалом, такий тип звернень мають консультативний характер, але зустрічаються випадки обов’язкового виконання для влади. Для прикладу у Фінляндії петиції, які зібрали понад 50 тисяч підписів, не лише автоматично стають законопроектами, але й мають пріоритет при розгляді у парламенті. Це можна зустріти і в Литві – петиція, яку підтримали 10 тисяч людей, розглядається на засіданні Сейму.

У деяких країнах (Німеччина, Шотландія) навіть створені спеціальні петиційні служби та комісії. Часто це говорить про те, що влада відкрита до громади і реагує на її проблеми.

У Полтаві та по всій Україні розгляд петиції носить консультативний характер.

На сайті Полтавської міської ради зазначено, що:

– Петиція повинна набрати 250 електронних підписів протягом 60 днів з моменту публікації, а після цього буде розглянута органами місцевого самоврядування. Відповідальність за зміст електронної петиції несе автор (ініціатор) електронної петиції.

За три роки існування сервісу (2015-2017 рр.) полтавці зареєстрували 208 петицій. За 2017 рік ми нарахували 45 документів. На початок 2018 року до міськради звернулося 6 громадян. Серед них 5 петицій – знаходяться на стадії збору підписів, а одну «Про встановлення контейнерів для небезпечних відходів у м. Полтава» вже перевіряє регламентна комісія (стадія розгляду).

Загалом, результати електронних петицій полтавців за 2017 рік виглядають наступним чином:

Як працюють і чи мають результати електронні петиції подані полтавцями (Інфографіка)

Як працюють і чи мають результати електронні петиції подані полтавцями (Інфографіка)

Тобто за весь 2017 рік на сесії розглянули лише одну петицію № 162 щодо великих автобусів, яких потребує напрямок до села Розсошенці.

Щоб ваша петиція з’явилася на сайті та розпочався збір підписів, вона має пройти перевірку регламентною комісією. Петицію можуть не оприлюднити, якщо в ній зазначено більше, ніж одне питання, якщо її суть не відповідає повноваженням міської ради, або спонукає до перевищення її повноважень (ці правила затвердили 25 лютого 2016 року на позачерговій другій сесії Полтавської міської ради сьомого скликання)

Як працюють і чи мають результати електронні петиції подані полтавцями (Інфографіка)

Як працюють і чи мають результати електронні петиції подані полтавцями (Інфографіка)

Направивши офіційний запит до міськради Полтави, ми дізналися, які петиції так і не були оприлюдненні:

– Щодо запровадження проведення щомісячних прес-конференцій міського голови.

– Про проведення референдуму з відкликання повноважень міського голови та міської ради м. Полтава.

– Про бездіяльність ТОВ «Горизонт» у виготовленні технічної документації на земельну ділянку .

– Про перевибори депутатського корпусу м. Полтава.

– Про перевибори міського голови м. Полтава.

– Про взяття до комунальної власності міста газотранспортної мережі та інфраструктури.

Надія Труш, журналістка, котра звернулась з петицією щомісячних прес-конференцій Олександра Мамая, розповідала про причину відмови ще в минулому році. Ми вирішили дізнатися, чи є якісь зміни в даній ситуації:

– Якщо узагальнити – відмову я отримала тому, що закон не забов’язує посадовців до прес-конференцій, коментарів тощо, адже в законі про місцеве самоврядування, яким керуються чиновники, це не прописано. Змін немає ніяких, оскільки ініціативою в даний момент не займаюся, планую продовжити її трішечки згодом. Раніше депутат міськради Ігор Окіпнюк брався допомогти розробити відповідний проект рішення і винести його на обговорення депутатської комісії і потім сесії. Та через деякий час, він склав повноваження депутата. Тому питання запровадження прес-конференцій зависло у повітрі. Але я обов’язково повернуся до цього питання.

Як працюють і чи мають результати електронні петиції подані полтавцями (Інфографіка)

Як працюють і чи мають результати електронні петиції подані полтавцями (Інфографіка)

Також у запиті ми запитали, чому розділ петиції «З відповіддю» за три роки не має жодної інформації. Звертаючись до даних, які нам надала Полтавська міськрада, можна зробити висновок, що відповіддю на петицію вважається оприлюдненні нормативні та інші акти у формі рішень:

Відповідь на запит

Відповідь на запит

Виникає логічне питання, чому розділ “З відповіддю”, який немає жодних повідомлень з 2015 року, взагалі не прибрати чи публікувати там ті рішення чи акти, які стосуються конкретної петиції ? Так громада міста могла б бачити зворотній зв’язок та реакцію міської влади на звернення.

Тому, якщо ваша петиція зібрала потрібну кількість підписів – це не є гарантією її результативності. Адже, як бачимо, розділ на сайті Полтавської міської ради, “На розгляді” зберігає у собі 61 петицію за весь час існування сервісу.

Кількість петицій на розгляді

Кількість петицій на розгляді

Залишити відповідь
Коментувати

Останні новини:

Читайте також: