Від перестановки керівників Полтави харківські підрядники на ремонт полтавських доріг не змінюються

ПП «БУДГАРАНТ-7» та ТОВ «ДБК Квант» зареєстровані у Харкові, але займаються утриманням, ремонтом доріг та благоустроєм Полтави. Цікаво, що для Харкова ці фірми не зробили жодного підряду, а от у нашому місті їм віддають мільйонні тендери. Чому так?

З 2016 року харківські фірми виконують ремонти доріг у нашому місті. Конкурують між собою та отримують підряди. Раніше ці роботи в Полтаві покладали на комунальне підприємство «ПМШЕД». Але, як відомо, його ліквідували:

– Питання комунальних підприємств – неоднозначне, адже можна знайти дійсно гарного підрядника, який може поставити нижчу ціну, ніж КП. У той же час, для міста – це кількість робочих місць, територіальна наближеність. Адже той, хто знаходиться в місті, краще знає його проблеми. До того ж, якщо будуть порушення, то у комунального підприємства може бути більша відповідальність за свої дії. Сталість надання послуг. Але, щоб усе це працювало – КП потрібні підряди і територія для роботи. Якщо нема, наприклад, ремонту доріг, виникають проблеми із зарплатою, придбанням нової техніки тощо, – пояснює Вячеслав Курило, консультант з юридичних питань Інституту аналітики та адвокації.

Територію КП «ПМШЕД» віддали Харкову. Як це сталося?

У 2016 році до місцевого інтернет-видання Полтави звернулися працівники комунального підприємства (КП «ПМШЕД»). Вони розповіли, що новий керівник підприємства (призначений 7 квітня 2016) Юрій Кропивка скорочує працівників, переміщує техніку з асфальтного заводу (вул. Петра Дорошенка (колишня Островського), 2а) на вул. Гончарова, 17.

Працівники вважали, що таким чином новий керівник планує передати визначену територію та майно на ній підприємству ТОВ «АМ-ТРАНС».

Фото: Лист працівників КП «ПМШЕД» (ІВ «Полтавщина»)

Скарга працівників комунального підприємства не допомогла і стратегія знищення КП «ПМШЕД» вдалася. Адже на 9 сесії Полтавської міської ради сьомого скликання рішення про ліквідацію прийняли.

Згодом в документі «Обґрунтування підстав щодо дострокового припинення повноважень Полтавського міського голови Мамая О. Ф.» (2018 рік) зазначили:

– За ініціативи Полтавського міського голови Мамая О. Ф. відбувається ліквідація КП «Полтавська міська шляхово-експлуатаційна дільниця» (керівником є Кропивка Юрій). У 2016 році Олександр Мамай офіційно заявив, що КП «ПМШЕД» буде розформовано, а підряди отримають приватні фірми. Техніка вже колишнього комунального підприємства була продана на аукціоні.

Що ж це за підприємство ТОВ «АМ-ТРАНС», якому Юрій Кропивка, колишній заступник міського голови з питань ЖКГ, передав цю територію та комунальне майно?

Наразі це підприємство припинило діяльність, а розташовувалося воно у Харкові:

Керівником фірми був Сергій Павленков, він є засновником і ТОВ «Техдор». У свій час, останнім керувала Інна Топчій. Ми ще зустрінемо її ім’я в цій історії. Зараз вона займає посаду керівника ПП «Харківспецбудмеханізація-7».

ПП «Будагант-7» — спадкоємець території комунального підприємства  

Першим харківським підрядником, який активно вигравав торги на дороги, було ПП «БУДГАРАНТ-7». Фірма зареєстрована у 2006 році. З 2016 року має 46 договорів із ЖКГ Полтави на загальну суму 631 359 505 гривень. Зараз її керівником є Олександр Дуравкін. За цей час «БУДГАРАНТ-7» має відкриті кримінальні провадження, які стосуються розкрадання бюджетних коштів під час поточних ремонтів вулиць Полтави:

Фото: приклад одного з проваджень стосовно ПП «Будгарант-7»

У своїй тендерній документації ПП «Будгарант-7» зазначає, що має місце для зберігання техніки у Полтаві:

Документація ПП «Будгарант-7»

Договір суборенди підприємство уклало з ТОВ «ДБП ЛІДЕР» (в особі директора Інни Топчій). Зараз власником цієї фірми є Ярослав Ковальчак, колишній начальник служби автомобільних шляхів в Харківській області. Ми його ще зустрінемо в біографії інших фірм.

Тобто цьому підприємству передали комунальне майно площню 769,4 м² за 10984 гривень:

ТОВ «ДБК КВАНТ» — спадкоємець підрядів ПП «Будгарант-7»

ТОВ «ДБК КВАНТ» (Харків) – фірма молодша, бо зареєстрована у травні 2018 року. У березні 2019 року товариство бере участь у перших торгах і, незважаючи на відсутність досвіду, отримує договір на 356 933 469 гривень (єдиним конкурентом було ПП «Будгарант-7»): Послуги з утримання в належному санітарно-технічному стані об’єктів благоустрою, зелених насаджень, у т. ч. утримання вулично-дорожньої мережі міста Полтави. Але якщо у самої фірми в документації досвіду немає, то у її керівників та засновників його достатньо.

Зараз керівником даної ТОВ є Олександр Кравченко, а до нього на цій посаді був Ярослав Ковальчак, який опікувався автомобільними шляхами в Харківській області:

Фото: http://dozor.kharkov.ua

Він також був керівником ПП «Харківспецбудмеханізація-7», де зараз на цій посаді працює Інна Топчій.

Наразі з ТОВ «ДБК КВАНТ» Управління ЖКГ Полтави продовжує підписувати інші підряди. Значно менші, але на суму, яка дозволяє не перетинати поріг і укладати прямі договори без конкурсу:

Договори ТОВ ДБК Квант

Як бачимо, таких догорів вже 19. Більшу частину з них підписували в один день. Наприклад, за 14 червня маємо одразу 5 підрядів:

5 договорів в один день

Конкуренція без конкуренції або монополізація на дороги Полтави

Досліджуючи історії цих двох компаній, виявилося, що першим керівником і засновником «ДБК КВАНТ» був Андрій Терехов, він також є засновником і ПП «Будгарант-7». Тобто при проведенні мільйонної закупівлі «закрили очі» на те, що учасники пов’язані між собою.

Фото: історія «ДБК КВАНТ»

Фото: Історія ПП «Будгарант-7»

Чому ж такий великий тендер на понад 350 млн гривень виграло молоде ТОВ «ДБК КВАНТ» без досвіду?

Бо це молоде підприємство, яким керують ті ж самі люди з ПП «Будгарант -7». Тільки «Будгарант-7» має зараз купу проблем і відкритті кримінальні провадження. Тому ТОВ «ДБК КВАНТ» — це «білий аркуш» у тендерному житті цієї команди підприємців.

Зв’язок харківських підрядників

Наразі влада у Полтаві частково змінилася. Заступник із питань ЖКГ інший (Олексій Чепурко), міський голова теж (в. о. Олександр Шамота), а підряди на харків’ян все одно продовжують сипатися.

Варто зазначити, що Олексій Чепурко, з 15 вересня 2018 року — голова Полтавської міської організації політичної партії «Рідне місто». За каденції Олександра Мамая ця партія підтримувала діяльність мера. Тоді секретарем міської ради була Оксана Деркач, також представниця «Рідного міста». Тобто, можливо, Олексій Чепурко – це просто «зручна» людина, яка має повноваження підписувати договори і обирати підрядника? Але по суті іншого варіанта й немає, бо потрібне для цих робіт комунальне підприємство ліквідували, а його техніку продали за копійки. 

В одній з ухвал суду ми знайшли підтвердження можливої схеми, за якою міська влада, вірогідніше за все, продовжує працювати, бо раніше вона спрацьовувала:

Ухвала суду

Як Харків дізнався про Полтаву?

20 вересня 2017 року в міській раді проводили обшуки. В ухвалі на обшук зазначено, що посадові особи Полтавської міськради протягом 2016-2017 років витрачали кошти на «Будгарант-7» та ПАТ «УМБ-23». Кримінальне провадження, в рамках якого проходять обшуки, відкрито у квітні 2017 року. Тобто у справі разом фігурували ці дві фірми.

– У ході розслідування перевіряються обставини використання службовими особами Полтавської міської ради бюджетних коштів упродовж 2016-2017 років, які виділені управлінню житлово-комунального господарства виконкому Полтавської міської ради на проведення будівельних робіт, у тому числі можливі факти перерахування вказаних коштів на рахунки підприємств з ознаками фіктивності«, – повідомляла тоді прес-служба Генпрокуратури України.

У прокуратурі також зазначили, що провели обшуки приміщень державних установ та комерційних структур, приватного житла та автомобілів осіб, які мали відношення до розподілу та використання бюджетних коштів.

До речі, в реєстрі це останній документ по цій справі і більше нічого. Тобто слідчому тільки дали дозвіл на отримання документів і більше ніяких згадок.

І от виявилося, що ПАТ «УМБ № 23» зареєстроване в Полтавській області, а його керівник Юрій Шляхта мешкає в Харкові і є депутатом Харківської обласної ради від ВО «Батьківщина».

Фото: сайт Харківської обласної ради

Коли фірма активно брала участь у торгах, то головним конкурентом цього підприємства було саме ПП «Будгарант-7» (30 зустрічей в торгах). Але у зв’язку з відкритою кримінальною справою ситуація у підприємства «не дуже». Податковий борг на 1 травня склав 5 309 170 гривень (його частково погасили, зменшивши до 909 656 гривень).

Але, як бачимо по графіку, останнім часом фірма постійно має борги:

Збільшення боргів підприємства ПАТ «УМБ № 23»

Висновок: колишній міський голова Полтави Олександр Мамай цілеспрямовано ліквідував КП «ПМШЕД» і звільнив місце для потрібних підрядників з Харкова. Його справа продовжує жити навіть тоді, коли він не перебуває на посаді. А додатком до всього цього є ігнорування того факту, що фірми, які брали участь у торгах на майже 357 млн гривень, пов’язані між собою. Тому не дивно, що компанія без досвіду отримала перемогу.

Розслідування створено за підтримки регіонального проекту BIHUS.info

Залишити відповідь
Коментувати

4 Коментарі

По барабану всі їх махінації,аби дороги в нас були. Так їх же ж нема!!!Це жесть якась.

2019-06-28
Іван777
Відповіcти
0

Нормальний підрядник, який якісно виконує роботи не вдається до “махінацій”, йому це не потрібно. У даних фірм купа скарг на неякісні дороги, кримінальні справи, тому, щоб отримувати підряд і вдаються до різних схем. Якщо недоброчесний підрядник, то про яку якість йде мова.

2019-06-29
Лілія Войцехівська
0

Як і у всьому,нічого странного не бачу.

2019-06-28
Василина
Відповіcти
0

Але ж цим можна якось почать бороться. Чи воно нікому не треба?

2019-06-28
Оксана
Відповіcти
0

Останні новини:

Читайте також: