В Україні можуть обмежити рекламу лікарських засобів

0

МОЗ розробило новий законопроект про рекламу лікарських засобів.

В Україні можуть обмежити рекламу лікарських засобів

В Україні можуть обмежити рекламу лікарських засобів

Про це на своїй сторінці у Фейсбук повідомила Уляна Супрун, в.о. Міністра охорони здоров’я України.

Головна мета законопроекту:  уникнути маніпулювання інформацією про препарат та його властивості, а також гармонізувати чинне законодавство з нормами ЄС.

У способі та подачі реклами лікарських засобів Україна дуже відстає від країн Заходу, де є чіткі правила та норми, які дозволяють розповсюджувати рекламу ліків. У порівнянні з українським ринком реклами ліків, який є дуже хаотичним та неконтрольованим, що лишає багато простору для маніпуляції про препарат та його властивості.

–  З 10 найпопулярніших препаратів, які найбільше купували українські пацієнти у минулому році, лише 3 – є препаратами, які відносяться до категорії основних лікарських засобів. Усі інші – симптоматичні та супутні препарати, або ж такі, що не мають достатньої бази ефективності.

Найгірше, вважає Уляна Супрун, що люди, які їх купували, могли відмовитися від справді необхідного лікування, адже за статистикою кожен другий пацієнт відмовляється від нього або відкладає його через брак коштів.

– За даними Нацради з питань телебачення та радіомовлення, від 30% до 50% загальної кількості реклами на українському телебаченні – реклама лікарських препаратів та медичних виробів. Нині в Україні ринок реклами регулюють майже 10 різних законних та підзаконних актів, натомість на практиці вони не працюють.

Кілька основних пунктів законопроекту:

– Обмеження змісту реклами відповідно до директив ЄС;

– заборона реклами цілительства та нетрадиційної медицини;
– заборона залучення до реклами конкретного препарату відомих людей, акторів, що зображають медпрацівників;
– заборона інформації, що ліки призначені виключно для лікування дітей;
– зміст реклами має відповідати інструкції про застосування лікарського засобу.

– За МОЗ закріплюються функції контролю та моніторингу. Встановлюються чіткі штрафні санкції до телерадіоорганізацій за рекламу лікарських засобів з порушенням законодавства. Такі санкції надається право застосовувати Нацраді з телебачення і радіомовлення – у розмірі 5% від ліцензійного збору за 1 порушення, Держпродспоживслужбі, Антимонопольному комітету

23 жовтня 2018
22 жовтня 2018