У полтавського аеропорту можуть з’явитися німецькі інвестори

0

18 травня в Полтавській ОДА відбулася нарада щодо перспектив розвитку ПОКП “Аеропорт-Полтава”. Серед присутніх були в. о. гендиректора аеропорту Юрій Колісник, керівник проекту “Інтегрований розвиток міст в Україні” Ірина Брижань тайого ментор Матіас Ельгер.

У полтавського аеропорту можуть з’явитися німецькі інвестори

У полтавського аеропорту можуть з’явитися німецькі інвестори

Вищезазначений проект виконується німецькою урядовою компанією Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH. Уряд Німеччини фінансує проект у розмірі 4 млн євро, Уряд Швейцарії надає майже 2 млн. Окрім Полтави, в ньому беруть участь Житомир, Вінниця та Чернівці.

– Для Полтавщини питання аеропорту є чи не найактуальнішим. У нас великий потенціал, і географічне розташування лише сприятиме розвитку. Керівництво області докладає зусиль для реанімації цього інфраструктурного об’єкту, але темпи виконання програми здебільшого залежать від фінансування.Тому Полтавщина зацікавлена у будь-якій співпраці.

Олександр Колесников, начальник управління інфраструктури та туризму Полтавської ОДА

Колесников додав, що найближчим часом оголосять конкурс на проекти будівництва аеровокзалу та огорожі навколо летовища, на які виділено близько 1 млн грн. За розрахунками попередніх років, роботи коштуватимуть не менше 35 млн грн. Наразі розпочати реконструкцію заважає лише відсутність фінансування. Тож або знайдеться інвестор, або місто має взяти на себе частину фінансування, повідомляє Полтавська облдержадміністрація.

В. о. генерального директора ПОКП “Аеропорт-Полтава” Юрій Колісник наголосив на географічно зручному розташуванню аеропорту поблизу траси міжнародного значення Київ-Харків та вільні підходи в плані авіаційних вимог.

– Аеропорт і зараз сертифікований на внутрішні авіаперевезення. Для виходу на міжнародний рівень, слід реконструювати термінал, побудувати огорожу та отримати відповідний статус. Зараз функціонує льотна школа, де навчаються курсанти-пілоти, виконуються чартерні рейси, є система нічної посадки літаків.

Юрій Колісник

Фахівці Полтавщини неодноразово досліджували актуальні напрямки польотів, а також аналізували відстань до найближчих аеропортів і можливий вплив на пасажиропотік. Як приклад навели Миколаїв та Херсон, які знаходяться на відстані 60 км та однаково успішно функціонують.

Фото: adm-pl.gov.ua

Фото: adm-pl.gov.ua

В разі необхідності, місцеві посадовці пообіцяли надати для роботи висновок київських фахівців, замовлений у 2015 році. Це аналіз з техніко-економічним обґрунтуванням про очікувані сильні та слабкі сторони функціонування підприємства.

Іноземний гість поцікавився основними напрямками туризму, які розвиватиме область, найбільшими принадами для туриста, та на яку цільову аудиторію спрямовуватимуть зусилля.

– Не смійтеся, якщо неправда, але чув, що поряд з Полтавою є майданчик для автоперегонів. Якого рівня там можуть проводитися змагання? Ми хочемо розвивати Полтаву як екологічно чисте місто, але автоперегони — річ не зовсім екологічна. Зараз існують перегони електромобілів. Це б допомогло створити новий імідж міста, яке організовує перегони на електромобілях. Якщо це серйозно розвивати, то нове обличчя міста в подальшому привабить велику кількість туристів.

Матіас Ельгер

Він також застеріг, що не варто починати з лоукостів заради приваблення туристів, оскільки потім складно виходити з рівня лоукостерів до середнього. Порадив розвивати туристичне середовище, яке б відповідало більш високим стандартам і потребам туристів. Один з таких видів — культурний туризм.

Як приклад, навів Пермь — місто з колись високим рівнем злочинності, звідки люди після навчання намагалися одразу виїхати. Новий мер у перший рік на посаді 60% бюджету вклав у культуру. Вони відреставрували музеї й оперу, створили майданчики для творчості. На сьогодні мають найкращі вистави й приймають гостей з усього світу.

Ірина Брижань запитала, чи проводяться в Полтаві ночі музеїв. А також повідомила, що буде профінансований невеликий демо-проект на 50 тис. євро, і планується зі швейцарських коштів оплатити обраний інфраструктурний проект для Полтави. На її думку, це б могла бути розв’язка поблизу Макдональдса.

Коментувати

17 листопада 2017