У Полтаві презентували концепт-план розвитку сталої мобільності міста

Владислав Башук
17:03 | 22 березня 2019
5

Полтавці обговорили концепцію плану сталої міської мобільності. В рамках форуму учасники мали нагоду відвідати воркшопи на обрану тематику та прослухати доповідь про ключові аспекти розробленої концепції.

У Полтаві презентували концепт план розвитку сталої мобільності міста

У Полтаві презентували концепт план розвитку сталої мобільності міста

Форум відбувся в рамках реалізації проекту німецької урядової компанії «Deutsche Gessellschaft fur Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH». Зазначимо, розробкою плану займалась міжнародна консалтингова компанія «Dornier Consulting», яка займається впровадженням новітніх технологій для розвитку інфраструктури, підвищення мобільності та захисту довкілля.

Експерт проекту розвитку сталої мобільності Полтави та Житомира Мартін Волік презентував полтавцям ключові пункти плану покращення сталої мобільності міста:

  • Розробка комплексної системи громадського транспорту з низьким рівнем викидів;
  • Підвищення привабливості міського простору для пішоходів та велосипедистів;
  • Зменшення обтяжливості автомобільного транспорту.

Оскільки наразі Полтава має і без того відносно високий показник використання міського транспорту, то ключовим моментом концепції є збереження наявного показнику з поступовим збільшенням завдяки адаптації інфраструктури. Основними пріоритетами програми є:

  • Покращення послуг громадського транспорту;
  • Впровадження ефективної системи управління громадським транспортом;
  • Покращення умов для маломобільних груп населення;
  • Розвиток мультимодальної та інтегрованості громадського транспорту;
  • Надання пріоритету руху громадського транспорту в загальному потоці.

При цьому Мартін Волік зазначив, що у 2018-му в Полтаві пересування громадським транспортом склали 55% від загального обсягу пересувань містом. Щодо впорядкування паркувального простору пропонується:

  • Розвантажити проїзджу частину та тротуари центральної частини міста від парковок;
  • Облаштувати достатню кількість місць для паркування на прибудинкових територіях у житлових масивах;
  • Організувати паркувальний простір біля громадських та комерційних закладів;
  • Розвантажити центр від великогабаритного транспорту.

— Перш за все, Полтава має план інтегрованого розвитку міста до 2030 року. За цей час ми повинні реалізувати кілька десятків проектів, але всі депутати міськради вважають, що якраз мобільність та реформа транспортного сполучення — це пріоритетні напрямки міста. Останні 10 років транспорт ніхто не розвивав, і сьогодні дуже добре, що вже прийнято відповідальне рішення. Цього року ми отримаємо новенькі автобуси та 40 тролейбусів, але цього замало для нашої мобільності — ми маємо будувати нові транспортні розв’язки, повинні нарешті вирішити проблеми Левади, Огнівки, Садів. Якраз будівництво вул. Лазурна повинно вирішити багато питань, у тому числі і питання розвитку нового 57-го мікрорайону та нового мікрорайону на місці колишніх артскладів, — говорить депутат Полтавської міськради Андрій Матковський.

Також він зазначив, що влада повинна вирішити питання людей з обмеженнями руху. Схожої думки дотримуються заступники міського голови Олексій Чепурко та секретар міськради Олександр Шамота.

— Одним з основних завдань є доступність та комфорт пересування мешканців міста. Тому завданням влади  є забезпечення комфортного життя містян. Я радий, що Полтава та Житомир мають певний системний підхід, результатом якого є цей документ (проект — ред.). Він надає можливість залучення іноземних інвесторів. Ми ведемо перемовини з ЄБРР. Цей документ засвідчує налаштованість влади на реалізацію серйозних інфраструктурних звершень та проектів, тому інвестори, банки, наші європейські партнери зовсім інакше розглядають нашу співпрацю. Я особисто дуже дякую нашим німецьким партнерам «Dornier Consulting», які нам допомагали в реалізації проекту, — заявив Олексій Чепурко.

Секретар міськради зазначив, що система мобільності міста повинна враховувати  питання парковок, трансформація міських маршрутів залежно від завантаженості напрямків у робочі дні, та туристичних маршрутів. На його думку, співпраця з GIZ допоможе зробити місто комфортнішим.

— Розроблений план враховує транспортну мережу міста та зручність маршрутів до історичних місць, цікавих туристам. Для покращення транспортної системи пропонується придбати додаткові автобуси, у тому числі, імовірно, електробуси. Також важливою зміною повинно стати впровадження системи електронного квитка, — прокоментував Олександр Шамота.

Перший воркшоп був присвячений структурі управління громадським транспортом із застосуванням інтелектуальних транспортних систем. Концепція програми передбачає підвищення рівня безпеки пішоходів за рахунок «острівців безпеки» та спеціальної системи керування світлофорами. Друга сесія — «Реорганізація мережі громадського транспорту та велосипедного транспорту» пропонує поступове створення вуличної інфраструктури (велодоріжки, парковки та інше) та заходи, покликані стимулювати населення до свідомого використання транспортними засобами. В рамках цієї концепції відбулось обговорення плану сталої мобільності міста.

Олександр Шамота зазначив, що робота над планом сталої мобільності розпочалась ще рік тому і вже частково діє. Концепція інтегрованого розвитку «Полтава 2030» є частиною проекту інтегрованого розвитку міст України, який реалізується КО «Інститут розвитку міста».

— Взагалі, зміни — це добре, якщо вони відбуваються. Коли співпрацює громада, влада та бізнес, тільки тоді ми отримаємо результат. На сьогоднішній день, нажаль, бачимо, що, якби громада не хотіла щось зробити ідеально, то завжди виникають перепони. Бізнес робить акцент на гроші, тому зміни відбуваються повільно. Нажаль, владні структури також залежать від бізнесу, бо влада — це теж бізнес. Саме планування комфортного, якісного, безперешкодного простору є складовою інклюзивного простору, зручного для всіх, — говорить регіональний представник ВГО Національна асамблея людей з інвалідністю України у Полтавській області Ірина Твердохліб.

Зазначимо, на фінансування проектів, спрямованих на підвищення ефективності державного врядування, енергоефективності та сталого економічного розвитку, уряди Німеччини та Швейцарії надали 7,25 млн та 1,85 млн євро відповідно. Особливу увагу уряд Німеччини приділяє проблемі кризи на сході країни.

Залишити відповідь
Коментувати

5 Коментарі

Нові маршрути тролейбусів? Я правильно прочитала? а які?Що планують.

21:26 | 22 Березня 2019
Юлія
Відповіcти
0

Говорили-балакали – подивомося в дії)

20:26 | 22 Березня 2019
Грег
Відповіcти
0

Як добре,що німцям є до нас діло)))Ми не брошені на призвол.

19:55 | 22 Березня 2019
Рима
Відповіcти
0

Реформа транспортного сполучення – цене пріоритетна,а першочергова !!!!!Починайте з неї!

19:38 | 22 Березня 2019
Ніка
Відповіcти
0

Який суперовий захід,дуже пізнавальний і зачепили багато актуальних тем,що справді “печуть” у нашому місті.

19:29 | 22 Березня 2019
Світлана
Відповіcти
0

Останні новини:

Читайте також: