У міськраді провели громадські слухання про підвищення тарифів на проїзд

3

Сьогодні у Полтавській міській раді провели громадські слухання регуляторних актів «Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів міським електричним транспортом – тролейбусом» та «Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів у пасажирському транспорті м. Полтава». У разі прийняття відповідного рішення вартість проїду зросте на 1 грн.

У міськраді провели громадські слухання про підвищення тарифів на проїзд

У міськраді провели громадські слухання про підвищення тарифів на проїзд

Присутні обговорили економічну обґрунтованість прийняття такого рішення. Під час обговорення були присутні представники кількох перевізників, міської влади, транспортного управління, громадських організацій та мешканці міста.

Зазначимо, ці слухання стали ледве не єдиними проведеними у Полтаві за декілька років.

За словами начальника відділу транспортних перевезень та зв’язку Євгенія Якуби, наразі у місті працює 12 приватних перевізників та одне КП.

Необхідність підняття тарифу аргументувала начальник відділу тарифної політики та моніторингу цін Людмила Ванькова, наголосивши на розрахунки витрат, надані перевізниками.

— Впродовж дії чинного тарифу (2 грн. в тролейбусі та 4 – в автобусі) в Україні змінились умови виробничої діяльності перевізників. Зокрема вартість пального зросла на понад 40%, а розмір мінімальної заробітної платні виріс у 3 рази. Також зросли витрати на запчастини для транспортних засобів.

За розрахунками начальника КП «Полтаваелектроавтотранс» Євгена Зайцева, на автобусах підприємства 65% видатків йде на ЗП, 27% на дизпальне, 7% на запчастини та 1% на інші витрати. Тоді як у тролейбусах на ЗП йде 68% видатків, 22% на електроенергію та 7% запчастини, а ще 2% — на паливно-мастильні матеріали та пільгові пенсії працівникам.

Аналогічної позиції дотримується і директор ТОВ «Євробус» Михайло Костов.

— Основна витрата, закладена у тариф — заробітна платня працівників, зокрема водіїв. Вона залежить від встановленого у місті тарифу. Наразі наше підприємство вимушено скоротило свій автопарк через проблеми з обслуговуванням великих автобусів — вони взагалі нерентабельні, тому на маршрутах їх стало суттєво менше. Наведені розрахунки дозволять нам утримувати хіба що «Руту». А якщо тариф залишиться без змін — ми дійдемо до того, що ходитимемо пішки. Погляньте на Київ та Харків, де проїзд коштує 8 та 10 грн, — говорить Михайло Костов.

Інші ж перевізники почали наполягати на більш істотній зміні тарифів: не до 3-х та 5-ти грн, як це передбачено у регуляторних актах, а до 8-9 грн. Адже, на їхню думку, лише такі тарифи дозволять модернізувати міський транспорт та придбати нову комфортабельну техніку.

Деякі присутні не погодились з наведеними фактами, вважаючи, що підняття вартості пального було тимчасовим, і наразі роздрібні ціни нижче, ніж враховані у запропонованому тарифі.

Різницю між існуючими та закладеними цінами Людмила Ванькова пояснила середньорічними ринковими цінами з урахуванням прогнозованого зростання.

Окрім цього, на слуханнях підняли питання про налагодження транспортного сполучення на Огнівку. Присутній у залі секретар міськради Олександр Шамота повідомив, що затверджена «Програма розвитку електротранспорту» передбачає нову тролейбусну лінію через вулицю Симона Петлюри, Грушевського до м-н Сади, на що у бюджеті закладено 5 млн грн. Тоді як в рамках співпраці з ЄБРР планується закупити нові тролейбуси. Також він додав, що у першій половині 2019 року у місті має запрацювати система «електронний квиток».

У підсумку ж слухань громадянам запропонували до 20 січня подати в електронному вигляді до транспортного відділу свої пропозиції щодо встановлення тарифу. Далі ці пропозиції розглянуть та врахують, після чого розрахунки перевірить антимонопольний комітет, а вже після цього свій висновок надасть відповідна депутатська комісія та винесе питання на засідання виконкому.

24 марта 2019
23 марта 2019
22 марта 2019