Топ-10 найзнаменитіших картин Сальвадора Далі

«Сюрреалізм — це я!» —так сказав про себе Сальвадор Далі. Його картини не забуваються, не передаються, красиві, приголомшливі, нереальні та сповнені сновидінь. Його називали генієм, божевільним, диваком і підкаблучником. Багато в чому своєю творчістю він зобов’язаний своїй коханій з російським корінням — прекрасній Галі, яку він зображував на багатьох своїх полотнах. Такий вже був великий Сальвадор Далі. 

1. Жіноча фігура біля вікна (1925)

Під час навчання у Королевській Акaдемії, яку він так і не закінчив, Далі створює приголомшливе полотно «Жіноча фігура біля вікна». Моделлю стала сестра митця Анна Марія. Це — найбільш значуща робота того періоду, виконана в стилі реалізму. Помітний вплив на автора робіт знаменитих реалістів кінця XIX — початку XX століття. Жінка, що стоїть до глядача спиною, вдивляється в нескінченну гладь моря. Гра світла і тіні прекрасно передає форми жіночого тіла, а пейзаж за вікном і інтер’єр кімнати ніби існують самі по собі в різних реальностях. Манера автора вже стає неповторною. Це — перший шедевр Далі.

2. Постійність пам’яті (1931)

Сюpреaлізм — цe рукавичка, кинута логіці. Він викликає враження, що не піддаються опису. Своє творче життя Далі повністю присвятив цьому напрямку в живописі. І всі, хто xоч якось намагався пояснити картини митця, терпіли фіаско, тому що пояснити зміст, мотиви і почуття художника практично неможливо. Наприклад, Далі говорив, що картина «Постійність пам’яті» народилася після того, як він побачив сир, що плавиться на гарячому тості. Він намагався зобразити нелінійність часу, його плинність і безповоротність. Під час написання картини Далі скаржився на головний біль, і він відобразився на полотні у вигляді сплячої голови. Коричневе забарвлення роботи дуже песимістичне. Густі тіні від предметів говорять про наближення сутінок. Художник багато уваги приділяє різним деталям, і точно їх виписує, незважаючи на мініатюрний розмір полотна (24×33 см). Саме ця мініатюрна картина стала найзнаменитішою серед шедеврів Далі. Він любив цю свою роботу, багато говорив про неї і дуже нею пишався. Гала говорила про це полотно, що побачивши його хоч раз, більше його не забудеш.

3. Жирафа у вогні (1937)

Ця картина відома багатьом, оскільки її зорові образи настільки нереальні, ніби вони з’явилися з довгого болісного сну. День наближається до кінця, таємничі жіночі фігури, які складаються з висувних скриньок, що виникають на тлі заходу. Їхні руки і спини підпирають палиці. З рук фігур здерта шкіра, і жахлива багряна плоть лякає глядача. Вдалині видніється охоплений вогнем жираф. Всі ці галюцинації — напруга, страх і емоції Далі. За вдачею він був інтровертом і уникав зовнішнього впливу інших людей, але був дуже чутливим. Ця картина передає відчуття хаосу, що насувається, і жаху.
4. Сон (1937)
Сaльвадop Далі цією картиною підтверджує своє звання сюрреаліста. Тільки параноїдальні бачення можуть бути такої сили, щоб дати поштовх на створення подібного полотна. Картина зображує величезну безформену сплячу голову, що нагадує незаповнений мішок, який підтримують безліч тонкиx підпірок. Навіть повіки намагаються підняти вони. Голова знаходиться в блакитному нескінченному просторі, що підсилює нереальність того, що відбувається. Навіть маленька собака, породжена сном, зображена далеко від голови і потребує опори. Цю картину Далі написав під враженням від своїх сновидінь, в яких намагався забутися.
5. Обличчя війни (1940)
Початок війни Далі зустрів у Європі, і його одразу оxопив жах майбутніх подій. Нормальне життя закінчене, і художник з дружиною спішно покидають Європу. Новий Світ зустрів Далі з розпростертими обіймами, і вісім років, які він провів у США, зробили його справжньою світовою знаменитістю. «Обличчя війни» — справжній жах і враження від кровожерливості бойових дій. Це полотно Далі почав писати прямо на пароплаві. Саме колосальні події наштовхнули майстра на цю роботу. Йому не терпілося виплеснути свої емоції на полотно. Це — одна з небагатьох робіт художника, яка чітко говорить про його думки і душевний стан. Сенс цієї картини доступний кожному, бо вона зображує мертву голову, очниці і рот якої наповнені черепами. Це Молох, що нещадно і безглуздо пожирає людей. Атмосфера картини — кривавий жах і смерть вводить в депресію. Ця картина — справжній крик, застереження людства, передчуття катастрофи, що насувається для всього світу.
6. Кошик з хлібом (1945)
Кінець війни xyдожник ознaменував своєю найпростішою і загадковою картиною — звичайним натюрмортом, що зображує кошик з хлібом на темному тлі. Хліб на картинах Далі був частим персонажем, і ставлення до цього продукту у художника завжди було теплим і поважним. Ця картина говорить про кінець страждань, смерті, голоду. Реалістичність фактури вражає. Можна годинами спостерігати за переплетенням лози в кошику і за тріщинами в кірці хліба. Але, незважаючи на реалістичність, картина повністю передає «непоправність» автора. Викривлена ​​перспектива і «ширяння» кошика в просторі — справжній почерк генія сюрреалізму.
8. Метаморфози Нарциса (1937)
Сюpреaлістичне полотно «Метаморфози нарциса» написане під враженням від розмови двоx рибалок, яку Далі випадково почув, подорожуючи Італією зі своєю дружиною Галою. Чоловіки бурхливо обговорювали свого знайомого, який обожнював дивитися у дзеркало. Це веселило рибалок, і вони називали його як диваком «з цибулиною в голові», тобто злегка хворим на голову. У Давньогрецькій міфології Нарцис був якраз самозакоханим типом, якого боги перетворили за це на квітку. А нарциси — рослини цибулинні. Весь цей сюжет і втілився на полотні Далі. На передньому плані картини зображена рука, що стискає яйце, з якого виростає квітка нарциса. А зліва — людина, яка сидить навпочіпки і милується своїм відображенням,  повторює форму руки з яйцем. Це відображення повторюється на вершині гори.
9. Христос Святого Іоанна від Хреста (1952)

Ця картина напoвнена глибоким почуттям віри і містицизму. Натхненний малюнком XVI століття, виконаного святим Іоанном від Хреста, Далі зобразив своє бачення розп’яття. Глядач дивиться на хрест зверху, немов, з боку Бога Отця. Сам художник пояснював свою картину, що після двох видінь у нього чітко сформувалася композиція і сюжет картини. Спочатку після першого видіння він припускав зобразити Христа в терновому вінку і з кров’ю, яка перетворюється на червоні гвоздики, але, після другого, в якому немов говорилося, що Христа мало, а крові багато, Дали прибрав все криваві атрибути.

10. Таємна вечеря (1955)

Бyдучи справжнім і темпеpаментним іспанським католиком, Далі використовував тексти Євангелія для відтворення у своїx полотнах нових ідей, форм і нового змісту. Картина «Таємна вечеря» візуально схожа на фреску, її композиція строго симетрична. Ті ж пози Христа і його учнів, ті ж жести, але від цього полотна зовсім інше враження. Перед глядачем відтворений інтер’єр зі скляним дахом і стінами, швидше схожий на будівлю майбутнього. За величезними вікнами — неживий пейзаж, над яким розпростерті Божественні обійми. Центральна фігура Христа дуже жива, незважаючи на те, що вона прозора і крізь неї проглядається пейзаж. На противагу прозорості і наповненій Святим Духом суті Христа, його учні зображені звичайними людьми. Вони схилили голови, слухаючи проповідь. Жестами рук Христос нібито говорить глядачеві, що він є син Божий.

Залишити відповідь
Коментувати

5 Коментарі

Релігійний напрямок у нього класно виходе. Так світло і приємно, не те що інші роботи, які насорожують.

2019-05-24
Герман
Відповіcти
0

А в нього ще й не погані картини є,як виявилося,бо вважала його дивакуватим.

2019-05-24
Натка
Відповіcти
0

Дуже сподрбалася “Таємна вечеря”прямо – вражаюча!!!

2019-05-24
Юля
Відповіcти
0

Чудик, що тут скажеш))))

2019-05-24
Анна
Відповіcти
0

Перші картини важко коментувати навіть , це якийсь ужас) в доброму значені.

2019-05-24
Уляна
Відповіcти
0

Останні новини:

Читайте також: