Статистика розгляду порушень законодавства про закупівлі на Полтавщині

0

Відповідальність за них передбачає штраф від 11,9 тис. грн. В Інституті аналітики та адвокації дослідили, як відбувається розгляд судових справ у регіоні та як часто штрафують порушників.

Статистика розгляду порушень законодавства про закупівлі на Полтавщині

Статистика розгляду порушень законодавства про закупівлі на Полтавщині

Виявляючи під час ревізій порушення у сфері закупівель, представники Держаудитслужби складають відповідні протоколи і направляють їх до суду. У 2016 році, за матеріалами Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби, у судах Полтавської області розглянули 4 справи про адміністративні правопорушення законодавства про закупівлі. Така ж кількість справ розглядалась в судах області і у 2017 році. Відмітимо, що, у порівнянні з попередніми роками, за 5 місяців 2018 в полтавських судах розглянули 4 справи за статтею 164-14 КУпАП. Порушення стосувались, зокрема, уникнення процедур закупівель та недотримання порядку оприлюднення інформації про них. Загалом судді визнавали винними всіх порушників, але чимало з них уникли фактичного покарання через малозначність правопорушення або через закінчення строків накладання адміністративного стягнення.

Статистика розгляду порушень законодавства про закупівлі на Полтавщині

Статистика розгляду порушень законодавства про закупівлі на Полтавщині

Представники Інституту аналітики та адвокації разом з фахівцями Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області практикують спільну участь у судових засіданнях з розгляду справ за статтею 164-14 КУпАП. Спільне відвідування судових засідань відбувалось уже кілька разів. Одна з останніх справ, яку до суду направили представники Держаудитслужби, стосувалась несвоєчасного оприлюднення звіту про укладені договори. Порушення допустила секретар тендерного комітету Полтавської обласної державної лікарні ветеринарної медицини. Октябрський районний суд визнав її винною та оштрафував на 11,9 тис. грн. Нині рішення ще не набрало законної сили.

— Порушення, які вчиняють замовники, можуть бути пов’язані з відсутністю знань, досвіду, з робочим навантаженням та, нажаль, зі зловживаннями, — зазначила координатор центру компетенції «DoZorro» у Полтавській області, керівник напрямку закупівель Інституту аналітики та адвокації Поліна Колганова. – Все це не звільняє їх від відповідальності. Сподіваюся, що порушники законодавства про закупівлі, яких звільнили від відповідальності, стануть більш обізнаними та не допускатимуть рецидиву. Важливо, щоб у замовників формувалося відповідальне ставлення до організації та проведення закупівель. Налагоджена робота контролюючих органів та громадськості сприяє попередженню правопорушень та притягненню до відповідальності винних осіб.

В Україні передбачено адміністративну відповідальність за порушення законодавства про закупівлі, що встановлює стаття 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення (КУпАП). Розмір штрафу становить від 11,9 тис. до 25 тис. грн. Відповідальність за порушення законодавства про закупівлі несуть переважно члени тендерного комітету або уповноважена особа замовника. Поки що у статті 164-14 КУпАП встановлено наступний перелік правопорушень, за якими винуватців можуть притягнути до адміністративної відповідальності:

  • здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг без застосування визначених законодавством процедур закупівель;
  • оцінка пропозицій конкурсних торгів (кваліфікаційних пропозицій), тендерних пропозицій не за критеріями та методикою оцінки для визначення найкращої пропозиції конкурсних торгів (кваліфікаційної пропозиції), тендерної пропозиції, що міститься в документації конкурсних торгів (кваліфікаційній документації), тендерній документації;
  • укладення з учасником, який став переможцем торгів, договору про закупівлю за цінами і обсягами, що не відповідають вимогам документації конкурсних торгів (кваліфікаційної документації), тендерної документації;
  • неоприлюднення або порушення порядку оприлюднення інформації про закупівлі відповідно до вимог законодавства;
  • ненадання інформації, документів та матеріалів у випадках, передбачених законом, тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових) осіб.
Статистика розгляду порушень законодавства про закупівлі на Полтавщині

Статистика розгляду порушень законодавства про закупівлі на Полтавщині

Протоколи у справах про адміністративні правопорушення за статтею 164-14 КУпАП мають право складати уповноважені посадові особи Державної аудиторської служби України (ДАСУ), міжрегіональних територіальних органів ДАСУ та Рахункової палати України. Однак складений контролюючим органом протокол за цією статтею ще не гарантує порушнику накладання штрафу. Остаточне рішення щодо притягнення до адміністративної відповідальності приймає суд.

Проте, відповідно до статті 22 КУпАП, при малозначності вчиненого адміністративного правопорушення орган (посадова особа), уповноважений вирішувати справу, може звільнити порушника від адміністративної відповідальності і обмежитись усним зауваженням. Також, розглядаючи питання призначення стягнення, суди, відповідно до вимог статті 33 КУпАП, враховують характер вчиненого правопорушення, особу правопорушника, ступінь його вини, майновий стан та обставини, що пом’якшують або обтяжують покарання. Виносячи відповідні постанови, судді переважно посилаються на ці норми законодавства.

Прес-служба ГО «Інститут аналітики та адвокації»

11 декабря 2018
10 декабря 2018