Скарги та війна підприємців: чи отримає полтавський аеропорт огорожу за 40 млн гривень?

0

Будівництво огорожі полтавського аеропорту за 40 млн гривень затягнулося. Після обрання переможця на КП «Аеропорт-Полтава» посипалися скарги.

Скарги та війна підприємців: хто будуватиме огорожу полтавського аеропорту за 40 млн гривень

Скарги та війна підприємців: хто будуватиме огорожу полтавського аеропорту за 40 млн гривень

Ще в липні КП «Аеропорт-Полтава» оголосив тендер на «Реконструкцію периметрової огорожі аеропорту згідно з вимогами авіаційної безпеки ПОКП «Аеропорт-Полтава». Переможця мали обрати на початку вересня. Взяти участь у тендері виявили бажання 4 компанії:

ТОВ «КОНСТРУКТ-БЕТОН»

ТОВ «ВДД ГРУП»

ТОВ АЛЕКСБУД

ТОВ «Будівельна компанія «СТАРТ-ІНВЕСТ»

Пропозиція від ТОВ АЛЕКСБУД КП «Аеропорт-Полтава» не розглядалася, бо була найдорожчою, тому стояла в черзі останньою. Інших двох (ТОВ «КОНСТРУКТ-БЕТОН», ТОВ «ВДД ГРУП») дискваліфікували. Тому переможцем обрали ТОВ «Будівельна компанія «СТАРТ-ІНВЕСТ» з ціновою пропозицією 40 161 980 гривень.

Будівельні роботи за договором мають завершити до 31 грудня 2018 року. Тобто Замовник розраховував, що на виконання даного підряду потрібно 4-5 місяців.

Після оголошення результатів, ТОВ «Конструкт-бетон» (пропозиція 33 916864 грн, найдешевша) направила до АМКУ скаргу. В якій пояснювала незаконність дискваліфікації, адже аеропорт вказав на податкову заборгованість компанії.

Скарга від учасника до АМКУ

Скарга від учасника до АМКУ

Підприємство спростувало цю інформацію:

Інформація про відсутність боргу компанії

Інформація про відсутність боргу компанії

У свою чергу, представники аеропорту не змогли документально підтвердити, що зазначена довідка є недійсною, а учасник (скаржник) має заборгованість. Тому АМКУ визнав, що пропозиція ТОВ «Конструктор-Бетон» була неправомірно відхилена.

– Хоча довідка про відсутність заборгованості була дійсна на момент відхилення, замовник мав можливість перевірити її достовірність, звернувшись до компетентних органів. Зазвичай в таких випадках подовжують строк розгляду тендерної пропозиції, але тут такого не було, – зазначає Олександр Довгошей, аналітик ГО «Інституту аналітики та адвокації», яка є членом «Dozorro-спільноти».

Відсутність аргументів у Замовника

Відсутність аргументів у Замовника

Інші причини дискваліфікації були формальними (несуттєвими), котрі пов’язані з оформленням документації та не впливають на зміст пропозиції, а саме – технічні помилки та описки. До речі, Замовник у своїй документації зазначає, що такі помилки не є причиною для дискваліфікації. Тобто він не дотримується своїх же вимог.

Як наслідок, 5 жовтня АМКУ зобов’язала Замовника скасувати рішення.

Постанова АМКУ

Постанова АМКУ

Після цього у КП «Аеропорт-Полтава» переглянули своє рішення та провели засідання тендерного комітету, але це нічого не змінило. Пропозицію ТОВ «Конструкт-бетон» відхилили повторно. Наголосивши, що учасник не подав довідку про залучення субпідрядних організацій, тобто підприємств, які допомагатимуть у будівництві. Слід зазначити, що довідка наявна, про що учасник вказав у скарзі:

Відповідь учасника на причину дискваліфікації

Відповідь учасника на причину дискваліфікації

І знову переможцем визнали ТОВ «БК «Старт-інвест». До речі, дискваліфікували пропозицію з причини, яку могли б вказати у першому протоколі відхилення. Але чомусь Замовник цього не зробив.

– Під час розгляду інших закупівель по Україні трапляються випадки, коли Замовник використовує тактику «виснаження» учасника. При цьому всі можливі причини відхилення не вказуються одразу, а залишаються на випадок спроби оскаржити рішення Замовника, – зазначає Олександр Довгошей.

Тому існує варіант, що тут саме така ситуація.

9 листопада ТОВ «Конструкт-бетон» з найдешевшою пропозицією знову подає скаргу до АМКУ. Засідання по розгляду скарги відбудеться 29 листопада. До цього часу Замовник має надати додаткову інформацію стосовно проведення закупівлі.

Ми поцікавилися, чому представники аеропорту так відстоюють саме ТОВ «БК «Старт-інвест», як переможця тендеру. Компанія створена у лютому цього року. І за цей час отримала чимало перемог у мільйонних тендерах.

Час стоврення підприємтсва (інформація з ЄДРПОУ)

Час стоврення підприємтсва (інформація з ЄДРПОУ)

Договори ТОВ "БК "Старт-інвест"

Договори ТОВ «БК «Старт-інвест»

Керівником компанії з 23 жовтня став Слуцький Владислав Миколайович. Судячи з його декларації, він старший інспектор штабу Батальйону патрульної служби поліції особливого призначення «Полтава» ГУНП в Полтавській області.

Олександр Довгошей виділив кілька проблем, внаслідок яких закупівля може бути неуспішною:

Строк виконання договору

Строк виконання договору

Як бачимо, строк дії договору до 31 грудня 2018 року. Навіть якщо підписати договір на початку грудня, роботи не встигнуть закінчити.

– Теоретично Замовник може подовжити строк виконання договору, але постає питання фінансування. Тому що закупівля проводиться за кошти бюджету на 2018 рік. Оскільки розгляд другої скарги відбудеться 29 листопада, а потім потрібно час на підписання договору, то Замовник може не встигнути профінансувати укладений договір з бюджету на цей рік. Тому в такому випадку закупівлю слід відмінити та оголосити повторно, – розповідає Олександр Довгошей.

Висновок: скоріше за все, замовнику треба буде оголошувати нову закупівлю, а полтавський аеропорт на невизначений термін залишається без огорожі.

Також варто зазначити, що слідчі полтавського райвідділу зараз перевіряють документи стосовно реконструкції комунального підприємства «Аеропорт-Полтава» та зловживання посадовими особами. Це стало відомо з Єдиного реєстру судових рішень.

11 декабря 2018