Система IGov у Полтаві: замовлення держпослуг онлайн

4

4 лютого спеціалісти із різних галузей зібралися за одним столом у Полтаві, щоб спростити життя мешканців міста та представити нову програму IGOV для покращення державних послуг.

21d0617d9796fb84755f6b9b58d08419

IGOV – портал державних послуг, який вже реалізовуються у різних регіонах України. Серед найбільш запитуваних – оформлення субсидій та паспорту для виїзду за кордон, допомога при народженні дитини, реєстрація авто чи місця проживання; одержання довідки про доходи, про несудимість, тощо.

igov

Проект запустили минулого року за ініціативи активістів із Дніпропетровської області, головним ініціатором був Дмитро Дубілет, IT-директор одного з банків. Зі слів організаторів по всій країні наразі нараховують вже близько 700 волонтерів.

Серед них і дванадцять полтавців, які сьогодні завітали на зустріч: аналітик консолідованої інформації; бухгалтер; практикуючий юрист; депутат міськради; керуючий Навчально-науковим інститутом інформаційних та інноваційних освітніх технологій; менеджер; працівник держслужби; фрілансер та працівники у сфері IT.

DSC_1119_1500x1000

Кожен з них прийшов із різних мотивів: отримати новий досвід, можливість долучитися до чогось «більшого», популяризувати нові ініціативи, зрушити з мертвої точки полтавські державні установи, щоб ті перейшли в більш європейський формат. А хтось просто ненавидить державні органи, та бажає з ними не зустрічатись.

DSC_1140_1500x1000

Проект повністю волонтерський та націлений на те, щоб всі 1200 адміністративних послуг, які надаються державними органами, ЦНАПами та місцевими органами влади перевести в електронний вигляд для зменшення корупції та мінімізувати контакти з чиновниками.

По-перше, таким чином ми зможемо боротися з корупцією, по-друге – це комфорт для мешканців Коли ти з дому можеш замовити послугу, а оплатити її через будь-який інтернет банкінг та просто її забрати. В деяких випадках довідку можна отримати з електронним підписом на свою електронну пошту, – говорить Юлія Городчаніна, координатор проекту у Полтаві .

Декілька полтавців вже встигли зареєструватися на порталі IGOV волонтерами. Юлія Городчаніна, одна із них. Вона нещодавно вийшла заміж і зіткнулася з тим, що потрібно у зв’язку зі зміною прізвищ змінювати купу документів та відвідати майже всі державні установи які тільки є.

Саме це мене мотивувало прискорити процес запуску цього проекту в Полтаві. Зробити це буде набагато простіше, адже вже є області в яких він успішно працює. Найбільше послуг активовано в Дніпропетровську, Києві, Вінниці, Миколаєві, на даний момент через мережу Інтернет вже доступно 219 послуг і до кінця року команда волонтерів ставить собі за мету всі 1200 послуг перевести в електронний вигляд, – пояснила пані Юлія.

Як виявилося координатора з IGOV на 2015 рік у Полтаві не було. Лише волонтери, що виявили бажання долучитися до проекту та розвивати його, і більше ніяких дій не відбувалося в нашому регіоні.

Ми вирішили взяти на себе ініціативу та зібрати людей, щоб подивитися хто що собою являє і на скільки ми зможемо цією командою запускатися. Бажання співпрацювати виявили полтавці різного віку та різного статусу, від студентів до молодих бабусь та депутатів міської ради. Багато хто цікавився чи діють такі послуги в місті, – говорить Юлія Городчаніна.

Зі слів координатора, в Полтаві є 42 сервіси, що користуються хоч якимось електронним доступом, але IGOV це універсальний портал де зібрані з усіх установ, усі адміністративні послуги – і безкоштовні, і платні. Сама ж ідентифікація людей відбувається двома способами: юридичним особам простіше це зробити через електронний підпис, а фізичним особам через ID-банк. Наприклад у Дніпропетровській області вже близько 490 людей записалися на послугу змінити закордонний паспорт.

DSC_1133_1500x1000

Волонтери розуміють, що вони зустрінуться зі спротивом. Вже були випадки в інших містах, коли чиновники винахідливо саботували IGOV на місцях. Однак вони сподіваються, що діалог з чиновниками з приводу впровадження нових послуг на порталі дасть свої результати.

Запуск  проекту залежить від активності волонтерів та зговірливості міської влади. Ми можемо звісно ходити в кожну установу, яка надає ці послуги, але якщо цю ідею підтримає мер Полтави та Голова обласної держадміністрації, то з їх подачі це в все можна зробити централізовано та набагато швидше, – зазначила координатор проекту.

Наразі кожен з присутніх розподілив між собою сфери діяльності у рамках проекту IGOV. І зважаючи на досвід впровадження Системи електронних державних закупівель ProZorro, депутат міськради Вадим Ямщиков, взяв на себе зобов’язання у спілкуванні з чиновниками щодо проекту IGOV.

Завдяки IGOV волонтери планують перевести всі держпослуги в електронний вигляд на порталі до кінця 2016 року.

DSC_1145_1500x1000

DSC_1134_1500x1000

Олена Костиря

Коментувати

4 Коментарів
Жук
• 22:16 | 04 лютого 2016

Классная тема! Молодцы ребята, удачи вам

Відповіcти
Валентина
• 13:49 | 04 лютого 2016

НАрешті!
Бачила, що це впроваджують в інших регіонах і заздрила, що в нас такого немає :)

Відповіcти
Я видел зраду
• 13:27 | 04 лютого 2016

Походу встреча была не очень

Відповіcти
Карамболь
• 12:32 | 05 лютого 2016

Не надо завидовать. Знаете, можете и хотите- присоединяйтесь!

20 вересня 2017