Щонайменше 7 млн пасажирів щомісячно користуються громадським транспортом Полтави

Приватні перевізники ще 16 травня повернулись до роботи після 5-ти денного страйку. Між тим, частина депутатів та секретар міськради Олександр Шамота продовжують наполягати на необхідності закупівлі нового комунального транспорту.

Щонайменше 7 млн пасажирів щомісячно користуються громадським транспортом Полтави

Спеціально для цих цілей депутати навіть організували позачергову сесію з одним питанням, яке повинно було вирішити ряд питань щодо закупівлі 40 нових тролейбусів за кошти ЄБРР. Щоправда, пізніше з’ясувалось, що справжньою причиною екстреної сесії стало судове засідання у справі екс-мера Олександра Мамая. Через перенесення суду вже кілька разів переносили і пленарне засідання. Наступна спроба запланована на 22 травня. Тож наразі рішення і досі не прийнято, хоча ЄБРР вже оголосив конкурс на закупівлю техніки для Полтави.

Розмови про закупівлю нових тролейбусів та автобусів для потреб міста точаться вже доволі давно. Але перш ніж закуповувати транспорт, місто повинно провести дослідження пасажиропотоку. Такий вектор розвитку транспортної системи міста обрали Львів та Тернопіль, а вже найближчим часом до них має приєднатись Рівне.

Дані досліджень пасажиропотоку допомагають більш конкретного розрахувати кількість транспорту та його співвідношення, використовуючи табличні значення.

Оскільки відповідні дослідження у Полтаві давно не проводились, нам довелося виводити приблизну суму на основі пасажиропотоку інших українських міст, екстраполюючи ці дані до Полтави, та обрахувати відповідне середнє значення. Через те, що відповідні дослідження в Україні проводяться нерегулярно, для розрахунків довелось брати найсвіжіші дані, зібрані у періоди «низького пасажиропотоку». Тобто отримані розрахунки будуть демонструвати найменші середні показники пасажиропотоку Полтави. Для еталонних значень ми обрали Київ та Житомир.

Так місячний пасажиропотік Києва становить 72,8 млн пасажирів, а пасажиропотік Житомира становить близько 6,64 млн пасажирів на місяць. Населення Києва станови 2884000 осіб, а населення Житомира — 266000, тоді як у Полтаві мешкає 285000 громадян. Відповідно коефіцієнт пасажиропотоку Києва для екстраполяції до Полтави необхідно ділити на 10,11, а коефіцієнт Житомира множити на 1,07. Відповідно маємо 7200791 та 7104800, що в середньому дорівнює щонайменше 7152795 пасажирів на місяць для Полтави. Відповідні розрахунки є приблизними, тому можуть відрізнятись від даних офіційних досліджень.

Зазначимо, більш точні данні можна отримати за допомогою системи електронних квитків.

Ми поцікавились у начальника КП «Полтаваелектроавтотранс» Євгенія Зайцева, наскільки наші розрахунки відповідають приблизним даним його підприємства, і він підтвердив, що пасажиропотік Полтави не нижче, ніж вирахувані 7,15 млн пасажирів на місяць.

— Наше підприємство перевозить менше половини всіх пасажирів, а за 3 місяці року ми перевезли трохи більше ніж 8,5 млн пасажирів. Відповідно за місяць комунальним транспортом скористались близько 2,8 млн. пасажирів. З огляду на це, цифра у 7,2 мільйони пасажирів на місяць для Полтави виглядає реалістично. Тим паче, що погрішність таких розрахунків не може перевищувати 15%.

Маючи ці розрахунки, міська влада вже може почати роботи з аналізу та трансформації міської транспортної системи. Для покращення інфраструктури місто повинно розробити оновлений графік руху транспорту та можливо переглянути структуру міських маршрутів, як пропонувалось раніше.

Відповідно до рекомендацій Державного автотранспортного науково-дослідного і проектного інституту України, для таких міст як Полтава структура міського транспорту повинна складатись з 15% автобусів особливо великої місткості (110-120 пасажирів), 25% великих автобусів (80-85 пасажирів), 35% середніх (50-60 пасажирів) та 25% малих автобусів (до 35 пасажирів). Проте концепція інтегрованого розвитку міст Європи пропонує відмовитись від малих автобусів на користь середніх, з відповідною перебудовою графіку руху, що дозволить знизити кількість атмосферних викидів та розвантажить транспортну мережу міста, знизивши кількість транспорту на вулицях міста. Тож, відповідно для наших розрахунків, ми будемо використовувати автобуси особливо великої пасажиромісткості (15%), великої місткості (25%) та середньої пасажиромісткості (60%).

Відповідно до розрахунків, місто повинно придбати: 38 особливо великих, 63 великих та 151 середній автобус. Зазначимо, запланована закупівля 40 тролейбусів може зменшити кількість середніх автобусів до 72, за умови, що нові тролейбуси курсуватимуть разом з вже наявними 48-ми, а не замінять техніку, яка відпрацювала свій ресурс.

Залишити відповідь
Коментувати

3 Коментарі

Не треба одразу все купувать,можна ж поетапно,по троху, по потребі.

2019-05-21
Тамара
Відповіcти
0

Дуже жду комунальний транспорт, без маршруток було дуже класно і вільно дихать.

2019-05-21
Світлана
Відповіcти
0

Побільше тролейбусів ,як показала практика з страйком,люди спокійно на них їздять, і зручніше ніж маршруткою.

2019-05-21
Марина
Відповіcти
0

Останні новини:

Читайте також: