Що змінилось у транспортній системі Полтави?

4

На сьогодні в місті працює 9 підприємств, одне з яких комунальне. Приватні перевізники мають близько 300 автобусів, які курсують по 66 маршрутам. Кожного дня на маршрути виїздить близько 250 одиниць.

Що змінилось у транспортній системі Полтави?

Що змінилось у транспортній системі Полтави?

Про це під час вчорашньої апаратної наради Полтавського міськвиконкому розповів заступник начальника відділу з питань транспортних перевезень та зв’язку Сергій Шпак.

– Наразі перевезення громадян по міських маршрутах відбувається виключно на конкурсних засадах. З 1 листопада розпочали роботу три нових перевізники. Кількість скарг на водіїв, порівняно з попереднім періодом, зменшилась, — говорить Сергій Шпак.

Проте, на думку секретаря міськради Олександра Шамоти, цього недостатньо. Адже очікувалось, що після підписання угод з новими перевізниками скарг не буде. З його думкою не погодився заступник міського голови з питань ЖКГ Олексій Чепурко.

– Скарги є, були і будуть. На мій погляд, рішення, прийняте влітку, про тариф 4 грн є абсолютним популізмом, та й безкоштовне перевезення всіх пільгових категорій у приватному громадському транспорті — теж. Ми наразі компенсуємо кошти на основі розрахунків, зроблених до нас. Зараз підприємство, що займається підрахунками кількості пасажирів, роботу у Полтаві завершило і днями надасть нам відповідну інформацію. Ми сподіваємось, що ці коефіцієнти будуть нижчими, але знову ж таки повторюю: є тариф, який на сьогоднішній день економічно необґрунтований, є дороге паливо, також є проблема з водіями, — переконує посадовець.

Сьогодні, певен Олексій Чепурко, водії, які залишились на підприємствах, не мають необхідного рівня кваліфікації. Через це виникають ситуації неадекватної та хамської поведінки водіїв. Наразі перевізники проводять бесіди з підлеглими.

– У приватних бесідах підприємці нам відверто говорять, що більшість цих водіїв не можуть звільнити, оскільки немає інших. А стосовно пільгових перевезень, то ми повинні розуміти, що це — шлях в нікуди. Якщо депутатський корпус не виділить на наступний рік 150 млн грн, то ми запропонуємо інший варіант, який застосовується в інших містах та країнах. Це — відсоткове відшкодування вартості проїзду — 50 чи 70 %. Також є проблема з маршрутами до віддалених районів (Вороніна, Яківці, Червоний шлях). Місцеві мешканці говорять, що згодні навіть на збільшення тарифів, в обмін на чистий транспорт та стабільний графік його руху. Самі ж перевізники готові працювати за цими маршрутами у випадку компенсації збитків з міського бюджету. Проте суми, які вони називають для нас неприйнятні, — говорить заступник міського голови з питань ЖКГ.

Зазначимо, це — вже не перше висловлювання Олексія Чепурка про невідповідність встановленого тарифу на проїзд. Тож ми вирішили запитати про плани підвищення тарифів у в. о. міського голови.

– Є законне рішення про вартість проїзду 4 і 2 грн. До кінця цього року, я гадаю, питання підвищення не буде розглядатись. Це взагалі досить тривала процедура – близько 3-4 місяців, — говорить Олександр Шамота.

Тож поки, щонайменше до березня-квітня 2019 року, у Полтаві діятимуть старі тарифи. У той час як перевізників, що порушують встановлені умови перевезень, і надалі штрафуватимуть. Стосовно ж розкладу руху транспорту та його озвученої кількості, в нас виникли серйозні сумніви. У Facebook полтавці регулярно скаржаться на нерегулярність руху маршруток та автобусів та їх недостатню кількість.

Аби розрахувати кількість необхідного транспорту для нашого міста, ми вирішили скористатись даними дослідження 2014 року авторства доктора технічних наук, професора кафедри транспортних технологій КрНУ ім. М. Остроградського Миколи Мороза «Удосконалення транспортної системи пасажирських перевезень м. Кременчук», заснованому на рекомендаціях  Державного автотранспортного науково-дослідного і проектного інституту.

Також до уваги взяли дані головного управління статистики в Полтавській області.

Що змінилось у транспортній системі Полтави?

Що змінилось у транспортній системі Полтави?

Станом на 1 жовтня 2018 року наявне населення Полтави складає 288 246 чоловік, тоді як населення Кременчука — 220 388 осіб.

Співвідношення чисельності мешканців Полтави до мешканців Кременчука дорівнює 1,3. Тобто, кількість одиниць транспорту, необхідного для перевезення полтавців, повинна бути на 30% більше. Виходячи з цього, для забезпечення достатньої кількості пасажиромісць та стабільного графіку перевезень у Полтаві необхідно близько 252 автобусів (при збереженні співвідношення транспорту з різною пасажиромісткістю).

Ця цифра корелює з вказаними заступником начальника відділу з питань транспортних перевезень та зв’язку Сергієм Шпаком наявними показниками. Проте наразі співвідношення наявного міського транспорту Полтави до рекомендованого за розрахунками істотно відрізняється. Кількість особливо великих, великих та середніх автобусів — менша, тоді як переважну більшість складають малі та особливо малі автобуси (маршрутки), про що раніше неодноразово зазначали представники міської влади. Ми спробували дізнатись у відділі з питань транспортних перевезень та зв’язку виконавчого комітету, чи змінилось структурне співвідношення парку автобусів міста.

– На даний момент таких розрахунків ми не маємо. Раніше цим займалось ТОВ «Трек сервіс контроль», зараз ми переходимо на послуги комунальної диспетчерської служби. Саме вона зможе надати вам відповідні дані. Вони будуть постійно відстежувати рух автобусів, хто на якому маршруті і так далі — повідомив диспетчер.

Заступник міського голови з питань ЖКГ Олексій Чепурко також наразі не має відповідної статистики. Але зазначив, що станом на сьогодні у Полтаві майже немає транспорту особливо великої та великої пасажиромісткості. За його словами, основу складають малі автобуси (маршрутки). Тож виходить, що наявна система громадського транспорту міста не відповідає рекомендаціям Державного автотранспортного науково-дослідного і проектного інституту.

Владнати наявні проблеми можна шляхом реформування всієї транспортної системи міста з заміною частини міських автобусів на більш пасажиромісткі та введенням електронної системи оплати проїзду, яка забезпечить прозорість грошового обороту в галузі. Відповідний проект змін » Про затвердження мережі міських тролейбусних та автобусних маршрутів загального користування м. Полтава» прийняли 21 січня 2009 року, а зміни вносили у 2010 та 2016 роках. Проте, як бачимо, жодних змін у галузі поки не відбулось.

15 февраля 2019
14 февраля 2019