Prozorr’а влада: проблеми прозорості міської влади та методи їх вирішення

2

На семінарі «Антикорупційні інструменти: контроль влади на місцевому рівні» представники міських громадських організацій та активісти обговорили проблеми прозорості міської влади та методи їх вирішення. Упродовж заходу присутні дізнались про успішні кейси та методи реалізації проектів, що підвищують прозорість влади.

Prozorrа влада: проблеми прозорості міської влади та методи їх вирішення

Prozorrа влада: проблеми прозорості міської влади та методи їх вирішення

– Зараз у нас є шанс зробити місто кращим. Наразі представники влади готові до пропозицій, тому що їм це вигідно політично з різних причин. Це і є шанс зробити щось, наприклад, у сфері культури чи прозорості міського бюджету. Всі ми прекрасно пам’ятаємо долю Кадетського корпусу і не тільки, а ще й різних прибудов. Це величезний пласт роботи як для влади, так і для активістів. В ході реалізації проектів дуже важливим є блок комунікації з владою. Не можливо вирішити проблему помахом руки. Для початку процесу необхідно налагодити діалог, — говорить виконавчий директор Інституту аналітики й адвокації Юрій Ромашко.

Також він розповів про процес впровадження системи державних закупівель «Prozorro» та проект контролю за використанням бюджетних коштів під час будівництва — zabudova.pl.ua. На сайті останнього можна знайти карту з детальною інформацією про об’єкти: хто є власником, підрядником, яка сума коштів була виділена, на якому етапі робіт зараз перебуває об’єкт та інше. Основною метою запровадження обох платформ було забезпечити більш прозоре використання бюджетних коштів.

– На початковому рівні впровадження системи це були ще Октябрська, Полтавські міська, обласна ради. Нашим завданням було підготувати владу до того, як закон буде готовим, для того, аби влада вже могла орієнтуватись у процесах. Починали з допорогових закупівель — це невеликі суми, але потрібно було створити прецедент, аби це пішло далі. — говорить про систему «Prozorro» Юрій Ромашко.

Юрій Ромашко

Юрій Ромашко

На його думку, саме налагодження зв’язків між ГО, активістами та владою є єдиним шляхом впровадження антикорупційних реформ. Важливою складовою цього процесу є громадська ініціатива та проекти міського самоврядування.

– В Україні існує норма громадської ініціативи. Проте на місцевому рівні виникають ситуації, коли міська влада не прописала механізмів, як цю ініціативу можна подати. Насправді, до 2014-2015 років з цим аспектом взагалі були проблеми. Відповідно до закону про місцеві ініціативи, міська влада повинна приймати до розгляду ініціативи громадськості. Лише це, в законі немає жодного слова про подальші дії стосовно ініціативи. Відповідно, це вже покладається на місцеві ради — прописати цю процедуру, — додає керівник відділу доступу до інформації центру політичних студій та аналітики «Ейдос» Дарія Слизьконіс.

Також вона зазначає, що наразі більшість міських рад обласних центрів України мають проблеми з реалізацією механізмів громадських ініціатив та оприлюдненням інформації про них. Проте, за даними аналітики, представники центру «Ейдос» фіксують позитивну динаміку змін, яких би не було без участі громадськості.

15 февраля 2019
14 февраля 2019
13 февраля 2019