Полтавський аеропорт планує придбати пожежний автомобіль за завищеною ціною

3

КП «Аеропорт-Полтава» оголосив тендер на закупівлю аеродромного пожежного автомобіля для аварійно-рятувальної команди. Очікувана вартість закупівлі складає 13,5 млн грн.

Полтавський аеропорт планує придбати пожежний автомобіль за завищеною ціною

Полтавський аеропорт планує придбати пожежний автомобіль за завищеною ціною

Поки очільники області обіцяють запустити прямі рейси до Туреччини та Єгипту, керівництво аеропорту прийняло рішення про закупівлю спецтехніки для потреб закладу. Цього разу посадовці дістались до оснащення пожежної бригади аеропорту. Зазначимо, учасники торгів зможуть подати свої пропозиції зі специфікаціями до 9 квітня 2019 року.

Цікавими є специфікації бажаної пожежної машини, адже вони ідеально збігаються з характеристиками аеродромного пожежного автомобіля АА-12-100 (або його модифікації АА-12-110 та AA-12-130) на шасі різних виробників (MAN TGS, МАЗ 6317F5).

Основні характеристики:

  • Екіпаж – 1+2;
  • Повна маса ПА, не більш – 29 000 кг;
  • Габаритні розміри ПА, не більш:
  • довжина – 10 500 мм;
  • ширина – 2 550 мм;
  • висота– 4 000 мм;
  • Колісна формула 6х6;
  • Колеса повинні бути в односкатній конфігурації;
  • Максимальна швидкість – не менше 100 км/год;
  • Запас вогнегасних засобів, не менше:
  • Вода – 11 000 л;
  • Піноутворювач – 1320 л;
  • Вуглекислота – 80 л.

Аеродромний пожежний автомобіль повинен бути оснащений сигнально-гучномовним пристроєм потужністю не менше 100 Вт. У складі проблискових маячків синього кольору повинні бути встановлені маячки жовтого кольору.

  • Двигун дизельний, потужністю не менше – 400 к. с.
  • Норма токсичності – не менше Євро-5;
  • Наявність АБС;
  • Гальма – пневматичні. Коробка перемикання передач – автоматична.
  • Розмір кабіни екіпажу і дверного отвору повинні забезпечувати можливість оперативної посадки і висадки, зручність та безпеку розміщення бойового розрахунку;
  • У кабіні екіпажу повинні бути встановлені пожежні каски і зарядні пристрої для групових ліхтарів.

Окрім штатних систем управління автомобіля, в кабіні повинні бути встановлені:

  • органи управління трансмісією пожежного насоса;
  • вмикач/вимикач обігрівача кабіни, цистерни та відсіків;
  • індикація відкриття дверей настройки; пульт управління лафетними стволами та перекривними клапанами;
  • пульт управління системою самогасіння ПА та пропорційною системою пінозмішування.

В кабіні повинно бути передбачено місце для установки радіостанції аеропорту та не менше 2 місць для зберігання апаратів захисту органів дихання, які мають бути обладнані амортизаційним матеріалом з фіксуючим пристроєм.

Зазначимо, наведені технічні характеристики не відрізняються від вказаних у закупівлях, що проводили КП «Міжнародний аеропорт «Чернівці», КП «Міжнародний аеропорт Одеса» та КП «Міжнародний аеропорт Запоріжжя». При цьому, вже традиційно, прогнозована, та зазвичай кінцева ціна закупівлі для полтавського летовища – значно вищі, ніж в інших регіонах.

Якщо вищезгадані закупівлі проводились у 2017-2018 роках, і відповідно є неактуальними, з огляду на цінову пропозицію, то у випадку закупівлі ДП «Антонов» договір про поставку авто підписали 1 березня 2019 р. — за 5 днів до оголошення тендеру полтавським летовищем. Невідомо, чим керувались особи, відповідальні за закупівлю пожежної машини для полтавського аеропорту, вказуючи очікувану суму мінімум на 1,35 млн грн дорожче ринкової вартості.
Зазначимо, оскільки пожежна техніка є доволі специфічною, то її виробництвом та продажем займається обмежене коло підприємств. На тендери частіше за все з’являються лише 3 підприємства:

  • ТОВ «Компанія тітал».
  • ПрАТ «Автотранспортник».
  • ТОВ «Промислова компанія «Пожмашина».

Жоден з наведених виробників-постачальників пожежної техніки не вказав цін на техніку на власному сайті, тож яка реальна вартість вказаних авто достеменно невідомо.

23 марта 2019
22 марта 2019
21 марта 2019