Положення про госпітальний округ затверджено

Цим документом визначаються організаційні засади діяльності госпітальних округів, а також права й обов’язки органів влади, що здійснюють співробітництво у межах госпітального округу.

Міністерство охорони здоров’я затвердило Положення про госпітальний округ. Заступник міністра охорони здоров’я Павло Ковтонюк принагідно нагадав, що госпітальний округ не є окремим організаційно-правовим рівнем організації виконавчої влади, окремою юридичною особою чи суб’єктом господарювання. Його учасниками є міські (міст обласного значення), районні ради та ради об’єднаних територіальних громад, що співробітничають у сфері охорони здоров’я.

Учасники госпітального округу повинні створити дорадчий орган – Госпітальну раду. Саме вона визначатиме проблемні питання, координуватиме дії, відповідатиме за реалізацію проектів, реформ та державної політики у сфері охорони здоров’я на рівні госпітального округу (регіонів).

Госпітальна рада повинна розробляти план розвитку госпітального округу на кожні 5 років з визначенням проміжних показників ефективності, який затверджують представники місцевих рад – учасники госпітального округу. Відтак, саме госпітальна рада кожного округу, а не Міністерство охорони здоров’я чи інші чиновники, визначає перспективні заклади охорони здоров’я, принципи та етапи реорганізації мережі лікувальних закладів. Основна мета цього – привести їх функціональні потужності (кадровий потенціал, технічне оснащення) до рівня визначених вимог.

До повноважень Госпітальної ради належить також реорганізація і перепрофілювання закладів, що надають вторинну (спеціалізовану) медичну допомогу, призначення та звільнення керівників закладів охорони здоров’я комунальної власності, здійснення трансфертів між бюджетами учасників госпітального округу для фінансування програм вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги.

Розроблений Госпітальною радою багаторічний план розвитку госпітального округу може фінансуватися з державного бюджету, місцевих бюджетів територіальних громад, за рахунок недержавних інвестицій, спонсорських та благодійних внесків, коштів міжнародної допомоги.

Нагадаємо, на Полтавщині вирішено створити 4 госпітальні округи – із центрами у Полтаві, Кременчуці, Лубнах та Миргороді. Також, за словами керівника обласного Департаменту охорони здоров’я Віктора Лисака, планується, що буде діяти кілька лікарень інтенсивного лікування: у Хоролі, Горішніх Плавнях та Гадячі. При цьому чиновники наголошують – немає жодної потреби створювати необмежену кількість госпітальних округів в області.

Віктор Лисак

Віктор Лисак

– Пропозиції місцевої влади щодо кількості госпітальних округів в області мають відповідати, перш за все, практичним потребам і спроможності місцевих громад. Створення потужної лікарні в кожному районі – це утопія і нераціональне витрачання коштів. Щоб лікарі мали належне навантаження, а обладнання використовувалось максимально ефективно, кількість населення округу має складати мінімум 120 тисяч осіб. До речі, в країнах Європи цей показник вище – наприклад, у Фінляндії він складає в середньому 275 тисяч людей. Перехід на нову систему фінансування охорони здоров’я передбачає, що гроші йтимуть за пацієнтом. Тобто розмір фінансування з бюджету на лікарню прямо залежатиме від кількості пацієнтів, що отримали в ній медичну допомогу. І якщо лікарні не матимуть достатньо пацієнтів, місцевим органам влади доведеться самостійно шукати кошти на їх утримання та достойну зарплату лікарям. Зрештою долю лікарень вирішать пацієнти – вони не прийдуть в погано оснащену лікарню, до лікаря, що рідко проводить операції. Громади мають вирішити, чи варто утримувати малопотужну лікарню в селі, чи краще відремонтувати дорогу до райцентру і швидко доставляти туди пацієнтів, пояснив Павло Ковтонюк.

Залишити відповідь
Коментувати

Останні новини:

Читайте також:

Нові коментарі