Оскаржувати чи ні: дивний учасник торгів на медичне обладнання

У системі публічних закупівель «ProZorro» учасники іноді можуть вдаватися до різних видів маніпуляцій, аби отримати бажану перемогу. Та є випадки, коли логіку їхніх дій пояснити дійсно важко.

Досліджуючи різні медичні закупівлі, ми натрапили на тендер для Полтавського обласного клінічного онкологічного диспансеру. Закладу потрібне візуалізаційне обладнання, а саме комп’ютерний томограф. Процедура торгів вже завершена. Її кінцева вартість склала 14 млн гривень.

Нашу увагу привернула вимога від ТОВ «Віас плюс». У ній компанія скаржилась на дискримінаційні умови, через які вона не може взяти участь у торгах, до того ж вказувала на те, що технічні характеристики написані під конкретного виробника. У своїй вимозі подала список, що потрібно змінити замовнику, аби більше людей могло долучитися до тендеру.

Вимогу замовник задовольнив частково (1 пункт з 11). Тому що:

– Запропоновані вами (ТОВ «Віас плюс» – ред.) зміни є такими, що погіршують якісні характеристики товару, який планує закупити замовник, – йдеться в документі відповіді на вимогу.

Через день після даної відповіді, ТОВ «Віас плюс» подає скаргу до Антимонопольного комітету України. Знову ж таки розповідаючи про дискримінацію. Кожне таке звернення коштує 5 000 гривень. Компанія додає квитанцію зі сплати платіжного доручення. Минає деякий час і і скаргу відкликають:

Відкликана скарга Віас Плюс

Відкликана скарга Віас Плюс

Здавалося б, усе може статися, тому компанія вирішила відмінити дане звернення. Якби не один момент. Ми знайшли ще 7 випадків зі скаргами даної організації. Серед яких 6 вони знову відкликали, через відсутню потребу чи неакуальність. Варто зазначити, що кошти за сплату доручення – 5000 гривень – не повертаються.

Скарги "Віас плюс" до АМКУ

Скарги «Віас плюс» до АМКУ

Також цікаво, що ТОВ «Віас плюс» має на рахунку скаргу, яку задовольнив АМКУ. Зазвичай, витрачаючи власні кошти, сили та час, компанія після такого рішення бере участь у торгах. Але не в цьому випадку. Виходить, що організація скаржиться, надсилає звернення до АМКУ, витрачає гроші, але жодного разу після цього в торгах участі не брала. Тут ми маємо на увазі випадки, коли було оскарження закупівлі.

Ми вирішили особисто дізнатися логіку такої поведінки у представників ТОВ «Віас плюс», чому вони 6 разів вікликали скарги. Та, нажаль, ніхто так і не вийшов з нами на зв’язок.

Цікаво також, що в закупівлях, де був даний оскаржувальник, представлено ряд постійних компаній: ТОВ «АФС Медицинтехнік», ТОВ «ПРОТЕК СОЛЮШНЗ УКРАЇНА», ТОВ «Астріум». Але говорити про те, що ці компанії можуть бути пов’язані між собою, наразі не можна. Для цього немає фактичних підстав. Зустріч на торах пояснюється специфікою їх роботи, а саме – реалізацією медичного обладнання. Найчастіше змагалися між собою у торгах ТОВ «Астріум» та ТОВ «ПРОТЕК СОЛЮШНЗ УКРАЇНА» – вони мають 11 парних торгів.

Також ми перевірили скарги цих компаній, але вони мають лише вимоги до замовника. Тобто до АМКУ з них ніхто не звертався.

Олександр Довгошей, аналітик «Інституту аналітики та адвокації», коментує цю ситуацію так:

– У даному випадку поведінка постачальника здається дійсно дивною. Існує практика застосування скарг в АМКУ для можливості скасувати закупівлю у випадку появи небажаного учасника. Або з метою шантажу інших учасників. Але обидва ці два варіанти малоймовірні у випадку зі скаргами даного учасника.

Адже ТОВ «Віас плюс» подає усі свої вимоги та скарги до того, як знає, хто буде брати участь у торгах. Тому поведінка даної компанії залишається незрозумілою. Навіщо витрачати кожен раз кошти, які не повернуть, при цьому жодного разу не взяти участі в даних закупівлях.

Обкладинка: Тетяна Домненко.

Залишити відповідь
Коментувати

Останні новини:

Читайте також: