Міська рада планує отримати 10 млн євро кредиту на нові тролейбуси

Члени Полтавського міськвиконкому затвердили висновки щодо доцільності залучення кредиту комунальним підприємством «Полтаваелектроавтотранс» від Європейського банку реконструкції та розвитку під гарантію Полтавської міської ради для реалізації інвестиційного проекту «Оновлення тролейбусного парку м. Полтава».

— Відповідно до порядку надання місцевих гарантій для погодження мінфіном обсягів та умов надання таких гарантій у Полтавській міськраді необхідно розглянути інвестиційний проект кредиту від ЄБРР «Оновлення тролейбусного парку Полтави» та затвердити відповідний висновок, — зазначив Андрій Лямін.

Він зазначив, що затверджені сьогодні рішення є частиною необхідних документів для отримання погодження мінфіну для залучення коштів ЄБРР. Також він зазначив, що після отримання відповідних коштів буде оголошено тендерну процедуру, і вже у серпні міська влада планує підписати угоду про постачання 40-ка нових міських тролейбусів. Як і очікувалось, рішення прийняли без обговорень.

Коментуючи прийняте рішення, перший заступник Полтавського міського голови Андрій Лямін продемонстрував розрахунки, згідно з якими проект дозволить місту економити до 340 тисяч євро на рік (близько 10 277 000 грн). Ці кошти будуть зекономлені за рахунок зменшення числа поточних ремонтів рухомого складу та економії електроенергії.

— Також це дозволить покращити мобільність транспорту у місті та зменшити викиди СО2, перевозити маломобільні групи населення більш зручними тролейбусами, — додав він.

Як відбуватиметься закупівля нової техніки?

За процедурою, впродовж місяця мінфін повинен розглянути та затвердити цей пакет документів, аби депутати змогли затвердити необхідне рішення на сесії міської ради. Після рішення сесії необхідний пакет документів спрямують до ЄБРР і вже за місяць кошти надійдуть на відповідний рахунок. Кредитний договір передбачає 3 роки пільгового періоду, після закінчення якого місто повинне буде виплатити кошти впродовж 10 років рівними частинами через кожні півроку.

Зазначимо, загальна сума програми «Оновлення тролейбусного парку Полтави» складає 10 млн євро кредитних коштів та 500 тис. євро з міського бюджету. Окрім закупівлі тролейбусів, за ці кошти придбають спеціалізоване обладнання для їх обслуговування та частково модернізують міську транспортну інфраструктуру.

Андрій Лямін повідомив, що, перш за все, при проведенні тендеру влада надаватиме пріоритет українським виробникам. Про які саме тролейбуси йде мова, наразі невідомо.

— «Гармошки» себе недосить гарно зарекомендували. Як ви пам’ятаєте, ті, що були, вийшли з ладу за перше десятиріччя, а їхній ремонт потребував величезних коштів. В Україні не так багато виробників тролейбусів — Львів, Харків та завод «Богдан». Місто експлуатує 15 тролейбусів «Богдан» вже 7 років і до їхньої роботи не має нарікань — висловився Андрій Лямін.

Корпорацію «Богдан», власником якої є Олег  Гладковський (Свинарчук), і досі пов’язують з чинним президентом Петром Порошенком, який офіційно вийшов зі складу акціонерів у 2013-му році. За приблизними розрахунками, вартість кожного з 40 нових тролейбусів складатиме близько 8 млн грн. Представники «Свободи» у ПМР неодноразово пропонували оновити міський електротранспорт за рахунок вживаних тролейбусів з ЄС.

 

Стратегія розвитку громадського транспорту

Закупівля нових тролейбусів є частиною програми покращення транспортної системи міста, проте 40 тролейбусів не зможуть повністю задовольнити потреби міста.

Раніше КП «Полтаваелектроавтотранс» уклало угоду з ТОВ «Полтавський ремонтно-механічний завод» (належить депутату міської ради від «БПП» Вячеславу Федоряці та його бізнес-партнеру Сергію Ковальову) на переобладнання двох останніх «гармошок» ЮМЗ Т1 в односекційні тролейбуси. Вартість тендеру склала 5 978 400 грн.

Якщо полтавські посадовці активно виступали проти використання «спарок», то в інших українських містах ставлення до них категорично інакше. Так Івано-Франківськ у листопаді 2018-го придбав 2 вживані «Volvo V 7000 AT» за 3 996 000 грн, що значно вигідніше, ніж перероблена ЮМЗ Т1. А ще раніше місто придбало 10 низькопольних сполучених тролейбусів «Gräf & Stift NGT204 M16» та 5 тролейбусів старішої моделі «Gräf & Stift GE112 M16». Аналогічні закупівлі проводило міське електроавтотранспортне підприємство Чернівців.

Директор КП «Тернопільелектротранс» Андрій Мастюх говорить, що експлуатація зчленованих тролейбусів економічно ефективна навіть у невеликих містах, як Тернопіль.

— Хоча в нашому місті проживає трохи більше, ніж 200 тисяч жителів, у нас більше половини парку — це тролейбуси-гармошки «Skoda». Саме завдяки тому, що ми маємо великі тролейбуси, ми можемо ефективно конкурувати з приватними автоперевізниками — ми забезпечуємо комфорт і нижчу ціну. Так, звичайно, «гармошки» споживають більше енергії, однак це компенсується кількістю перевезених пасажирів. Насправді потрібно не «обрізати» причепи тролейбусам, а правильно складати графіки — у «пікові» години для «гармошок» завжди знайдуться пасажири, — коментує ситуацію Андрій Мастюх.

Згідно з його розрахунками, «обрізаний» тролейбус везе 100 пасажирів, тоді як «гармошка» — 150-160. В обох випадках є кондуктор і водій, але у «гармошці» вони обслуговують майже в двічі більше пасажирів. Втім, Тернопіль відмовився від експлуатації ЮМЗ Т1 через їхню неекономічність та технічну зношеність. Економічне обгрунтування використанню «гармошок» висловив інженер ЛКП «Львівелектротранс» Дмитро Янківський.

— Зверніть увагу, в Європі зараз експлуатують не тільки зчленовані двосекційні, але і трьохсекційні тролейбуси.  Так і повинно бути, тому що тролейбус ефективний тільки тоді, коли він є масовим видом транспорту.  Перетворювати «гармошки» в поодинокі тролейбуси — це нонсенс. Я розумію, коли це викликано критичним зносом вузла зчленування, в інших випадках це просто нерозумно. А якщо говорити про ціну полтавської «модернізації», то логічніше за такі кошти купити інший зчленований тролейбус, наприклад «Skoda 15Tr» з Європи — говорить Дмитро Янківський.

Залишити відповідь
Коментувати

5 Коментарі

Я за!!!За мобільність міста!!! За новий транспорт!!!

2019-04-12
Анжелка
Відповіcти
0

Тролейбуси набагато зручніші ніж маршрутки.того,якшо їх буде більше і будуть новенькі,то крута альтернатива для проїзду.

2019-04-12
Лєра
Відповіcти
0

А скільки зараз їзде тролейбусів – 40 то не багато?

2019-04-12
лена
Відповіcти
0

Місту не вистачає гаранту!!!!Треба щось решать.

2019-04-12
Тім
Відповіcти
0

Прямо історія тролейбуса))

2019-04-12
Лола
Відповіcти
0

Останні новини:

Читайте також: