Комунальні підприємства Полтави закупили товарів і послуг на 392 млн грн

Трибуна
2019-04-24
1

Аналітики дослідили закупівлі комунальних підприємств Полтави в 2018 році і визначили частку економії.

З наведених підприємств у стані припинення знаходиться КП «Міська шляхово-експлуатаційна дільниця». КП «Ремліфт» юридично ще існує, хоча виконувати свою діяльність неспроможне. Тому ліфтами опікується управління ЖКГ, укладаючи договори з ремонтних робіт з юридичними особами. КП «Центральна диспетчерська служба міських пасажирських перевезень» відновила свою роботу наприкінці жовтня 2018 року. Але як самостійний замовник у системі Prozorro не зареєстрована. КП «Полтавське підрядне шляхове ремонтно-будівельне управління» також не є самостійним замовником і не проводить діяльність.

Інші підприємства самостійно проводять закупівлі.

Під час дослідження фахівці Інституту аналітики і адвокації виявили, скільки коштів витратили комунальні підприємства Полтави і яким закупівлям надавали перевагу протягом 2018 року.

В інфографіці аналітики визначили обсяг коштів, які витрачалися через конкурентні та неконкурентні торги, а також річну економію, яка виникла у конкурентних закупівлях. Зазначимо, що неконкурентні закупівлі – процес придбання товарів, робіт та послуг шляхом проведення переговорної процедури або укладання прямого контракту. Для завершення закупівлі достатньо одного учасника, тому вона проводиться без аукціону. Оскільки аукціон відсутній, то економія відносно запланованих витрат неможлива.

Протягом року всі підприємства підписали договорів на суму 392 млн 766 тис. грн. З цієї суми вартість договорів, укладених через конкурентні закупівлі, складає тільки 24%. Практично всі підприємства надають перевагу неконкурентним закупівлям.

Якісно вирізняється тільки КП «Декоративні культури»: аналітики припускають, що  відносно низькі обсяги фінансування змушують цю установу проводити більше конкурентних закупівель.

Найбільший обсяг коштів витрачає КП «Житлово-експлуатаційна організація № 2», але водночас має найменшу частку конкурентних закупівель.

Загальна економія протягом року склала лише 7,5% від видатків всіх підприємств. Лідером в проведенні конкурентних закупівель стало КП «Декоративні культури» – зекономили 21% від запланованих витрат. З огляду на це, є доцільність проведення більшої кількості конкурентних закупівель серед наведених комунальних установ. При цьому треба зважати на специфіку діяльності кожної з них, адже не завжди можна провести конкурентну процедуру на великі обсяги електроенергії, або на запчастини для конкретних моделей міського транспорту. В цій частині підприємство електромереж зовнішнього освітлення «Міськсвітло» та КП «Полтаваелектроавтотранс» може і не досягти великого відсотку економії, – пояснив Олександр Довгошей, консультант із аналітики ІАА.

Полтавське комунальне автотранспортне підприємство 1628, КП «Спецкомбінат похоронно-ритуального обслуговування» та КП «Житлово-експлуатаційна організація № 2» закуповують багато неспецифічних товарів та послуг, які належать до конкурентних ринків. Наприклад, паливо, металеві труби та арматура, текстильні та столярні вироби. Річні обсяги витрат вказаних підприємств по цим групам товарів складають 87 млн 575 тис. грн.

Використання конкурентних закупівель у вказаних випадках може принести значну економію.

Якщо використати приклад КП «Декоративні культури», і припустити, що Полтавське комунальне автотранспортне підприємство 1628, КП «Спецкомбінат похоронно-ритуального обслуговування» та КП «Житлово-експлуатаційна організація № 2» зекономлять хоча б 21% від вказаних витрат, то обсяг цих коштів складе 18 млн 391 тис. грн. На ці кошти, як приклад, можливо відремонтувати частину каналізаційної мережі міста, утеплити школу, тощо. Не кожна конкурентна процедура може призвести до таких результатів, але багато залежить від того, наскільки замовнику потрібно укласти договір зі «своєю» юридичною особою. Якщо розпорядники бюджетних коштів будуть відноситися до цих коштів дбайливо та розумно, то можливо ще збільшити частку економії, – пояснив Олександр Довгошей.

Аналітики ІАА дослідили прозорість та відкритість комунальних підприємств, переглянувши, яким чином розміщують інформацію про діяльність.

Полтавське комунальне автотранспортне підприємство 1628 має власний сайт, на якому є вся необхідна інформація для громадян, що користуються послугами підприємства. Але, у порівнянні з КП інших міст України, посадовці не публікують на сайті план закупівель.

Всі інші КП не мають власних сайтів. На порталі відкритих даних зареєстровано тільки три комунальних установи. Одна з них – КП «Ремліфт», але, оскільки діяльності в цієї установи немає, то і даних немає також. Окрім них, зареєстровані КП «Спецкомбінат похоронно-ритуального обслуговування» та КП «Полтаваелектроавтотранс». Ці дві установі єдині, хто публікує свою фінансову звітність.

Довідково: Матеріал підготовлений в рамках Антикорупційної ініціативи ЄС в Україні (EU Anti-Corruption Initiative) – найбільшої програми підтримки України з боку ЄС в сфері боротьби з корупцією. Програма фінансується ЄС та співфінансується і впроваджується Данською агенцією з міжнародного розвитку (DANIDA).

Залишити відповідь
Коментувати

1 Коментар

Багатьох треба ще вчити як правильно користуватися фінансами і як офіційно це показувати.

2019-04-24
Олександр
Відповіcти
0

Останні новини:

Читайте також: