Коли поїдемо: чергове засідання містобудівної комісії міськради

Владислав Башук
5 днів. тому
4

Зранку 15 травня у сесійній залі міськради відбулось засідання містобудівної комісії, на якому депутати повинні були вирішити проблему з транспортом у місті.

Кататися чи не кататися: чергове засідання містобудівної комісії міськради

Кататися чи не кататися: чергове засідання містобудівної комісії міськради

Транспортна ситуація в місті і досі залишається незмінною — жодного приватного перевізника немає на маршрутах. У той же час пасажири щоденно ламають комунальні тролейбуси, які не витримують такого навантаження.

– Зараз ми виводимо на маршрути від 42 до 48 тролейбусів. Загалом ми маємо їх 66, але 3 з них вже в неробочому стані, і ми чекаємо, поки депутати таки ухвалять рішення про їхнє списання через вичерпання ресурсу. Звісно, що навантаження на транспорт зросло, і не відомо, скільки ще він витримає такі перевантаження. Якщо минулого місяця ми замінили 3-4 гідравлічні системи на ЮМЗ, то вже за перші 3 дні ми замінили 4 таких самих вузла. Зараз ми закуповуємо додаткові запчастини, але це приносить додаткове навантаження на бюджет підприємства, — повідомив начальник КП «Полтаваелектроавтотранс» Євгеній Зайцев.

На початку засідання голова фракції СДП Юрій Синяк заявив, що готовий віддати свій голос за підвищення тарифу до 5 грн. Натомість його фракція вимагає від перевізників підписати меморандум «Про взаєморозуміння між Асоціацією перевізників Полтавщини та фракцією Соціал-Демократичної партії у Полтавській міській раді та умови припинення страйку та відновлення пасажирських перевезень у місті Полтава». Соціал-демократи Синяк та Шамота презентували меморандум як шлях до якісного надання послуг у транспортній сфері.

— Я особисто та фракція «СДП» готові віддати необхідний голос для підвищення проїзду до 5 грн, але за умови підписання меморандуму, — сказав депутат.

За словами обранців, головними вимогами є дотримання графіків, ввічливе ставлення до пасажирів, дотримання санітарних норм тощо. Тоді як перевізники звернули увагу, що меморандум не має зобов’язань від влади і дискримінує підприємців, диктуючи власні умови, як то GPS-стеження тощо.

Голова «Асоціації перевізників Полтавщини» Юрій Лупаєнко, у свою чергу, виступив зі зверненням до депутатів міськради, зазначивши, що не бачив тексту меморандуму. Ознайомившись з текстом, він заявив, що меморандум містить лише вимоги до перевізників та не містить зобов’язань влади. Як жест доброї волі, Лупаєнко заявив, що готовий підписати меморандум за 2-х умов:

1) документ підпишуть з усіма фракціями Полтавської міськради;

2) у тексті повинні зазначити, що до 1 липня тариф підвищать до 6 грн.

Голова комісії Дмитро Сенчакович заперечив останню вимогу, оскільки для юридичного проходження процедури підвищення до 6 грн необхідно більше часу.

Між головою Асоціації перевізників та очільником полтавського осередку «Нацкорпусу» Анатолієм Шияном виникла суперечка, до якої долучились члени профільної комісії та деякі полтавці. Лупаєнко заявив, що «Нацкорпус» силоміць проник на приватну територію підприємства та погрожував спалити автобуси.

Депутати зазначили, що готові голосувати за 5 грн. Що ж до 6-ти, то наразі відповідних розрахунків немає. Заступник міського голови з питань ЖКГ Олексій Чепурко запропонував провести круглий стіл суто між перевізниками та владою, за присутності ЗМІ.

Представник СДП Анатолій Вертелецький, у свою чергу, звинуватив Чепурка у тому, що він перекладає всю відповідальність на соціал-демократів. Тоді як сам обіймає посаду заступника з ЖКГ  вже вдруге. Останній же виступив з доповіддю про виконану роботу та розповів про стан справ на транспортному підприємстві міста.

— Кожен з автобусів «Полтаваелектроавтотранс» привозить місту -150 тисяч на місяць. Якщо ми придбаємо ще 10 автобусів, це збільшить видатки бюджету. Ви хочете мати тариф 4 грн, але при цьому і якісні послуги. Якщо 4 грн — рентабельно та прибутково, то чого ж за ці дні жоден перевізник не прийшов до нас з пропозицією перевозити пасажирів по 4? — запитував Олексій Чепурко.

Також він зазначив, що особисто він та фракція «Рідне місто» проти підвищення тарифу. Але залишати все як є — це шлях в нікуди, який і призвів до нинішнього колапсу.

— Ця історія зайшла в глухий кут. В нас є одни перевізник, який працює в білу — це комунальний «Полтаваелектроавтотранс». Всі інші загнані в тінь. Ким? Не цим складом комісії і не цим секретарем. Ця історія давним давно іде. І зараз дати розрахунки білі вони фактично не можуть, і ми це прекрасно розуміємо. І коли ми говоримо: «Дайте нам розрахунки, а ми піднімемо вам тариф» — то ми свідомо маніпулюємо, розуміючи, що перевізники цього не зроблять. Де початок цієї історії? В кількості пасажирів перевезених. Чи можемо ми їм довести ту кількість пасажирів, яку вони дійсно перевозять? Ні. Вони нам можуть довести, що оця кількість пасажирів — це правда? Ні. Вони і ми зможемо це зробити тільки коли введемо електронний квиток. Але дивіться досвід міста Терпопіль, наприклад. 7 та 6 грн! Тепер питання до депутатів. А ви готові до 7 та 6? Бо по електронному квитку у нас залишився місяць-півтора. І ми прийдемо до вас і будемо говорити. Треба диференційований тариф. 7 та 6 в агтобусі та 5 і 6 в тролейбусі. Ви готові? — говорить Олексій Чепурко.

Депутат від «Свободи» Вадим Ямщиков запропонував розпочати підготовку та навчання водіїв тролейбусів, вивчити шляхи вирішення аналогічних проблем у містах західної України, та за 3-4 роки забезпечити місто комунальним транспортом.

Юрій Синяк у відповідь заявив, що готовий голосувати за умови підписання меморандуму. Для вирішення цього питання оголосили 15-ти хвилинну перерву, яка затягнулась на годину. Після довгих перемовин до преси вийшла частина членів комісії на чолі з Дмитром Сенчаковичем, який оголосив технічну перерву. Про час і дату наступного засідання повідомлять пізніше.

— Ми не змогли дійти згоди. Фактично, все залежить від СДП, яка вимагає підписання меморандуму, та перевізників. Вони ж не хочуть підписувати документм лише з Синяком. З позиції СДП відомо, що в разі підписання меморандуму, ми заходимо, голосуємо комісією, виносимо на виконком та сесію.

Обговорюючи з перевізниками та першим заступником міського голови Андрієм Ляміним результати перемовин, Олексій Чепурко зазначив, що для Олександра Шамоти факт підписання меморандуму є необхідністю, бо відповідне розпорядження він отримав від Сергія Капліна.

— Позиція щодо необхідності підписання меморандуму, аби перевізники не палили, дотримувались ПДР? Так, ця позиція принципова. На даний час ми її не змінюємо, — заявив голова фракції СДП Юрій Синяк.

Чи домовляться сторони найближчим часом, залишається незрозумілим.

Залишити відповідь
Коментувати

4 Коментарі

Мабуть,давно в міській раді не було аж так гаряче,як за останні дні)))

5 днів. тому
Софія
Відповіcти
0

Які 6, про які 6 вони говорять? В нас шо зарплати підняли чи шо?

5 днів. тому
Марина
Відповіcти
0

А з якого часу у нас в місті керує партія СДП? Чому від ” передвиборчих” амбіцій однієї людини, яка стоїть за спиною Шамоти, страждає все місто!!!! Затвердіть тариф, який наразі вимагають перевізники і далі працюйте над створенням бази для комунального транспорту. А поки ви не взмозі забезпечити жителям міста дієздатну транспортну систему – закрийте свої пельки і ПРАЦЮЙТЕ НА БЛАГО ЛЮДЕЙ!

5 днів. тому
Олена
Відповіcти
1

Знову не ясно,коли поїдемо. Чим далі відтягують, тим більше люди втягуються і вже звикають до проблем з транспортом, щоб потім не було їм пізно.

5 днів. тому
Тамара
Відповіcти
1

Останні новини:

Читайте також: