ІАА представив результати обстеження відремонтованих автошляхів

0

У Полтаві представники Інституту аналітики і адвокації представили результати обстеження відремонтованих доріг області. Дослідження проводилось в рамках проекту «Підвищення прозорості та доброчесності ремонту, будівництва доріг у Полтавській області».

_DSC0114

Для зменшення статистичної похибки фахівці організації провели обстеження доріг, які були відремонтовані у 2017-2018 роках, а також тих, де ремонтні роботи наразі тривають.

– Загалом стан більшості обстежених ділянок – задовільний. Кошти на ремонт виділяються, роботи проводяться, якість виконання під контролем. Під час моніторингу виявили ділянки дороги без жодних ознак дефектів після року експлуатації, а були щойно відремонтовані і вже із суттєвими прорахунками. Зауважимо, що частина підрядників проводить гарантований ремонт вже після здачі відрізку дороги — говорить керівник напряму закупівель Поліна Колганова.

За словами аналітиків, найчастіше проблеми з дорожнім покриттям виникають у місцях, де проводили тестові зрізи асфальту, після чого отвір, що утворився у дорожньому полотні був залатаний з порушенням технології. Однією з найбільших проблем у ІАА вважають великоваговий транспорт.

Отримані в ході перевірки дані були передані Службі автодоріг доріг області та ДП «Агентству місцевих доріг».

_DSC0026

Відповідаючи на запитання аудиторії представник ДП «Агентства місцевих доріг» Олександр Чичкань заявив, що інколи, наявної кількості підрядників не вистачає для своєчасного укладання договорів щодо реконструкції дорожнього покриття. Головною причиною він вважає фактичну відсутність у регіоні великих фірм підрядників. Де-факто, в області працює 29 підрядних організацій, і лише одна з них співпрацює з САД та ДП «Агентством місцевих доріг» одночасно.

– Ми почали роботу з глибокого аналізу стану робіт. Станом на поточний рік на експлуатаційне утримання та відновлення було виділено трохи більше п’ятисот мільйонів. Для того, щоб привести у гарний експлуатаційний стан проїзну частину усіх місцевих доріг та забезпечити організацію дорожнього руху, відремонтувати мости і т.д. необхідно, щонайменше, більше 100 мільярдів гривень. Зрозуміло, що навіть якщо ці кошти виділять, зараз у нас немає такої широкої системи підрядників, яка швидко це може виконати, — зазначив він.

Довідково: ця публікація впроваджується в рамках проекту “Прозорість і доброчесність публічного сектору”, який виконується Програмою розвитку ООН в Україні та фінансується Міністерством закордонних справ Данії протягом 2015-2018 рр.

Владислав Башук

15 февраля 2019
14 февраля 2019