Дорога Полтава-Харків може бути добудована за 2 роки – голова Укрдорінвест

2

“Термін реалізації робіт – два роки, тобто теоретично до кінця 2019 цей проект ми завершимо”, – відзначає голова Укрдорінвесту.

Дорога Полтава Харьків

Проект продовження робіт на ділянці дороги М-03 від Полтави до Харкова в 2016-2017 роках передбачав фінансування від Світового банку в розмірі 560 млн. євро і припускав, що з моменту запуску підрядник починає і роботи, і вибірку коштів. Однак, не було розроблено ні проектної, ні тендерної документації, ні зроблено навіть землевідведення, необхідної для реалізації проекту.

Про це в інтерв’ю  ZN.UA  розповіла голова Укрдорінвест Олена Криворучко. Тому, за її словами, фінансування Світовим банком було суттєво зменшено. До такого результату призвели помилки Мінфіну, Міністерства інфраструктури та Укравтодору.

“Попередні керівники всіх цих структур чомусь думали, підписуючи кредитний договір, що вся необхідна документація у них вже є і все готово. Для них підписання будь-якої такої угоди – політичний бонус, можливість сказати, що ми змогли домовитися і залучити кошти донорів. При цьому, не важливо чи готові всі компоненти, необхідні для реалізації, чи зможемо ми реально цей проект реалізувати, чи встигнемо вкластися у терміни”, – зазначає керівник відомства.

За 2016-2017 роки було виконано всю необхідну роботу, і сьогодні проект знаходиться на стадії узгодження з підрядником.

“На сьогоднішній день ми на стадії узгодження з підрядником контракту на виконання робіт на 170 млн. і плануємо в цьому році його підписати. На жаль, за правилами не можемо поки назвати цю компанію, але, якщо підрядник виявиться добросовісним, то з нового року почнуться безпосередньо будівельні роботи. Термін реалізації робіт – два роки, тобто теоретично до кінця 2019 цей проект ми завершимо”, – відзначає Криворучко.

Коментувати

2 Коментарів
Олег
• 16:13 | 07 листопада 2017

Они ее должны были ещё к Евро 2012 построить

Відповіcти
Костянтин
• 16:05 | 07 листопада 2017

У Полтаві частина вулиці Європейської вкрилася ямами, хвилями та коліями за 5 місяців після капремонту, вартістю 57 млн грн

Близько півроку тому у Полтаві провели капітальний ремонт вулиці Європейської. Вартість робіт на ділянці у 4 км складала 56,99 млн грн. Нині на окремих ділянках дороги з’явилися ями та колії, на інших — хвилі та рештки гравію. Профільний заступник міського голови Андрій Лямін запевнив, що вже наступного тижня підрядник перероблятиме проблемні ділянки.

Нагадаємо, тендер на капремонт вулиці Європейської (від вул. Монастирської до вул. Київське шосе) управління ЖКГ Полтавського міськвиконкому провело більше року тому. Чиновники планували витратити 54,3 млн грн. Та обидва учасники, які зголосилися виконати роботи, запросили більше від очікуваної вартості. Тому договір уклали із ПП «Будгарант-7». Фірма запропонувала ціну, на 0,6% меншу від конкурента ПАТ «УМБ № 23».

Роботи почали виконувати навесні 2017 року. Влада заявляла, що покриття оновлювали за сучасними європейськими стандартами і щоденно на дорозі працювало 50 одиниць техніки. За два місяці на нещодавно відремонтованих ділянках почали проявлятися недоліки виконання. Так, біля зупинки «вул. Лялі Убийвовк» асфальт «пішов хвилями».
Таку ситуацію із дорогою пояснив заступник міського голови з питань ЖКГ Андрій Лямін. За його словами, винний не підрядник, а проектант.

— Підрядник заклав армовану сітку не на тій товщині асфальту. Її закладають від 7 см верхнього шару та глибше. За проектом було передбачено шар у 5 сантиметрів. Сітку кладуть на ділянках, де збільшується навантаження на дорогу. Перед світлофорами, переходами та біля зупинок. Тоді не виникає таких напливів, — розповів Андрій Лямін.

Саме таку сітку полтавці змогли на власні очі побачити менше, ніж за місяць. Біля зупинки «вул. 1100-річчя Полтави» з асфальту почала стирчати арматура.
Як і обіцяв заступник мера, «Будгарант-7» взявся виправляти недоліки. Наприкінці серпня підрядник зрізав частину «хвилястого» асфальту на різних ділянках та поклав новий. Та цього виявилося недостатньо. Вже у жовтні на переробленій ділянці біля «Конкорду» почали з’являтися нові напливи. До проблем на дорозі додалися ями та нові колії в інших місцях. Їх також пообіцяли переробити.

— Є гарантій термін експлуатації і підрядник зобов’язаний переробити власним коштом. Він уже в курсі. Наступного тижня він буде виправляти ділянки, — повідомив Андрій Лямін.

Коментуючи ситуацію із капремонтом вул. Європейської він знову згадав про провину проектанта:

— Проект замовлявся минулого року. Цього року він пройшов державну експертизу. Теж питання, як він зміг це зробити, за таких недоліків.

«Полтавщина» з’ясувала, що проект капремонту вулиці виготовило київське ТОВ «Проектно-будівельна компанія «Дортранс». Згідно з даними порталу публічних фінансів Є-data, за нього фірма отримала 172,8 тис. грн у березні та травні 2016 року.

Крім того, за даними порталу ProZorro, у квітні цього року УЖКГ замовило технагляд за виконанням капремонту вул. Європейської. Договір уклали із колишнім співробітником цього ж управління ФОП Пасько Віталій Миколайович. Сума договору складала 1,02 млн грн. Таким чином вартість технагляду у 6 разів вища за вартість проекту. Наразі за нагляд влада заплатила 689,7 тис. грн.

За словами Андрія Ляміна, провини Паська у стані відремонтованої дороги немає. Технагляд здійснюється лише під час виконання робіт.
Зазначимо, що, станом на сьогодні харківська ПП «Будгарант-7» отримала за капремонт вулиці Європейської 38,7 млн грн. Це 68% від загальної суми договору. Термін його дії — до кінця 2017 року, тому є вірогідність, що роботи продовжать оплачувати. Враховуючи наявність гарантійного терміну та досвід із ділянками, які треба переробляти вже вдруге, існує можливість того, що підрядник ще довго не покине вулицю Європейську.

Нагадаємо, що «Будгарант-7» вже другий рік головним підрядником міської влади з ремонту доріг. Він виграв тендери на поточний ремонт вулиць на 2016 та 2017 роки. Фірма пов’язана з іншим харківським підрядником — «Механізованим будівельним центом» — який також займається питанням доріг у Полтаві. «МБЦ» виграв 90-мільйонний тендер на утримання вулиць Полтави у 2017 році, який вже зріс до 102 млн грн.

Власником «МБЦ» до березня 2017 року був Олександр Яковенко. Наразі фірмою володіє чоловік, який раніше був її директором. У власності Яковенка земля та будівлі колишнього асфальто-бетонного заводу у Супрунівці. Саме цю базу «Будгарант-7» зазначає як власну у документації до тендера на поточний ремонт. Таким чином, можна припустити, що сотні мільйонів гривень з Полтавського бюджету за сумнівні ремонти пішли в одні й ті ж руки.

На підставі зазначеного вибирайте обачно підрядника.

Відповіcти
10 грудня 2017
09 грудня 2017
08 грудня 2017