Полтавський аеропорт: до злету – півроку

Світлана Варвянська
10:12 | 28 грудня 2017
0

До першого міжнародного рейсу з аеропорту “Полтава” (літати планують у Турцію) лишилося менше, ніж півроку. За цей час треба відремонтувати злітно-посадкову смугу, встановити огорожу навколо летовища та реконструювати аеровокзал.

Аеропорт

Аеропорт

Полтавський аеропорт нині – як ілюстрація до виразу «час зупинився». Сьогодні тут все ще вісімдесяті. Тихо, пусто і прохолодно. Про те, що двадцять перше століття таки настало, нагадує хіба новорічний собака на фасаді аеровокзалу.

Аеропорт

Аеропорт

Тривалий час усі спроби обласної влади повернути сюди активне життя залишалися безрезультатними. Депутати Полтавщини навіть ставили під сумнів доцільність виплати заробітної плати тим чотирьом десяткам працівників: метеорологам, диспетчерам, технічному персоналу – які тут залишилися. Дехто наполягав, що аеропорт краще зовсім закрити.

Тим не менше, інфраструктуру вдалося зберегти у пристойному стані. У 2017 з обласного бюджету профінансували виготовлення проекту реконструкції аеровокзалу під міжнародний пункт пропуску – 662 тис. грн. та проекту оснащення аеропорту зовнішнім сітковим панельним огородженням – 350 тис. грн.

Аеропорт

Аеропорт

Авіаексперти наполягали: без отримання міжнародного статусу аеропорт так і залишиться невидимкою. Однак навіть місяць тому це здавалося далекою перспективою. Потрібні на розвиток 450 мільйонів гривень на три роки з держбюджету не поспішали виділяти. Але у грудні ситуація кардинально змінилася. Статус міжнародного полтавському аеропорту надали з ініціативи Прем’єр-міністра Володимира Гройсмана.

Вдихнути нове життя у старий полтавський аеропорт планують вже 2 травня 2018 року. Перший міжнародний рейс здійснюватимуть у Турцію, один раз на тиждень, в середу. Однак спершу потрібно зробити багато роботи і витратити багато мільйонів.

Аеропорт

Аеропорт

Уже в червні, прогнозують, кількість рейсів збільшиться до двох на тиждень. Однак, перш ніж з полтавського летовища у небо піднімуться перші Боїнги, доведеться реалізувати щонайменше три великі проекти.

– До другого травня нам потрібно виконати частковий ремонт злітно-посадкової смуги – близько дев’яти мільйонів гривень, придбати можежний автомобіль – це вісім мільйонів гривень, а також розпочати роботу, хоч я думаю, ми її не закінчимо швидко, будемо робити паралельно – з облаштування огорожі навкруг аеропорту. І далі ми починаємо робити проект реконструкції аеровокзалу і добудови митного терміналу до цього приміщення. Капітальний ремонт злітно-посадкової смуги буде коштувати близько ста тридцяти мільйонів гривень, і ці кошти, ми б хотіли, щоб були виділені з державного бюджету, – пояснює заступник голови Полтавської ОДА Андрій Пісоцький.

Аеропорт

Аеропорт

В аеровокзалі повинен з’явитися внутрішній зв’язок, зала відпочинку, кафе або ресторани. Для пункту митного контролю, вірогідно, знадобиться іще один інтраскоп. Хоча реконструкція злітно-посадкової смуги залишається найвідповідальнішим завданням.

– От сьогодні злітає, ми бачимо, мала авіація. Сюди прилітає Президент, сюди прилітає прем’єр, чартерні рейси. Але саме невеликі літаки. Для того, щоб вилетів Боїнг 737-400 на 160 пасажирів, тут потрібно зробити відповідні роботи. Наприклад, поремонтувати шви, інші технічні моменти, які ми готові виконати у такий строк, щоб все відбулося вчасно, – каже Пісоцький.

Яким буде пасажиропотік, невідомо. Але що аеропорт користуватиметься популярністю, в області не сумніваються.

– У нас сьогодні ведеться робота, щоб був трансфер пасажирів з Горішніх Плавнів, Кременчука, Сум, з тих міст, які можуть літати з аеропорту “Полтава”, 90% полтавців, які сьогодні летять у відпустку за кордон, вони вилітають з Борисполя, і лише 10% – з Харкова. Тобто, це буде однозначно зручніше для людей, які тут живуть.

Окрім міжнародних, звідси здійснюватимуть і внутрішні рейси. Найперші пункти призначення – Одеса та Львів. Як Полтава використає свій шанс стати першим номером серед лоукост-аеропортів північно-східної України, побачимо вже за півроку.

(відео – Сергій Чорномаз)

Залишити відповідь
Коментувати

Останні новини:

Читайте також: