Юлія Злепко
6 записи

Як працює найпопулярніше у Польщі щоденне друковане видання «Газета Виборча»

0

Раптом ви щось пропустили, то команда «Трибуни» у рамках проекту «Трибуна в Європі» відвідала 5 країн. Свою подорож ми почали з Варшави і там відвідали редакцію польського щоденного видання «Газета Виборча».  Насправді «Виборча» вже давно перестала бути лише газетою. Тепер це найпопулярніше польське друковане та мультимедійне онлайн-видання з платною підпискою. Але про все по-порядку…

Перш за все, маю  сказати, що прибувши у Варшаву, ми до останнього не знали у яку саме редакцію потрапимо, а тому одразу попереджаю, що фотік ми з собою  не взяли і замість  фото з редакції, поставлю скріни з відео, за що прошу окреме величезне «ВИБАЧТЕ», далі все буде краще.

Ми (Злепко Юлія, Одаренко Сергій, Домненко Ірина) та пан Роман

Ми (Злепко Юлія, Одаренко Сергій, Домненко Ірина) та пан Роман

 

«Газета Виборча» (Gazeta Wyborcza)

Видається: 28 років (з 1989 року)

Головний офіс: Варшава

Регіональні видання: 20

Штат: 800 працівників (включаючи регіональні, кількість по редакціях варіюється у середньому від 10 до 50 осіб на редакцію).

Приміщення, у якому знаходиться редакція газети "Виборча"

Приміщення, у якому знаходиться редакція газети “Виборча”

Варшава, 31 жовтня, 15:30. Ми підійшли до будівлі, де розташований головний офіс «Газети Виборча». Набираємо пана Романа (Roman Imielski), він голова Національного департаменту газети Wyborcza. Говоримо російською, з вкрапленнями української, польської та англійської, що зовсім не заважає нашому місцями серйозному, місцями жартівливому полілогу.

Зйомки дозволили без проблем. Пан Роман зауважив, що вони відкриті та в цілому говорив нам про абсолютно різні речі: чи то взаємодія з владою, чи з бізнесом, незважаючи на камери.

Заходимо в хол, починаємо розмову вже там, бо у пана Романа мало часу. Він говорить, що вже 22 роки працює у «Виборчій». Додає: якщо говорити про польські газети, то вона найпопулярніша у світі.

– Газета – частина концерну «Агора». Це мультимедійний концерн, який включає газети, телебачення, радіо, кінотеатри. У концерні працює більш ніж 3000 осіб, – говорить пан Роман.

Roman Imielski, голова Національного департаменту газети Wyborcza

Roman Imielski, голова Національного департаменту газети Wyborcza

Редакція

Редакція, яку ми відвідали, знаходиться на 3-му поверсі, а решту поверхів займають відділи концерну. Проходимо через прохідну до ліфту, піднімаємося і потрапляємо до редакції.

Весь поверх – єдиний ньюзрум, розділений на робочі сектори для журналістів, редакторів, дизайнерів, відділу по виготовленню відео, фотографів, відділ, що відповідає за підписку, рекламу, СММ-відділу, зону відпочинку. Навіть якби хотілося усе швиденько роздивитися з першого погляду, це б  не вийшло – простір величезний і різноманітний. Якоїсь  особливої метушні немає, але відчувається, що  редакція працює, живе і готує новий свіжий номер.

Редакція газети "Виборча"

Редакція газети “Виборча”

Редакція газети "Виборча"

Редакція газети “Виборча”

Редакція газети "Виборча"

Редакція газети “Виборча”

Працює видання з 6-ї до 24-ї години у 3 зміни.

– Найважливіше для газети – швидкість та довіра читачів. Також важливо розділяти журналістику та рекламу. Ці речі маю бути окремо, – акцентує нашу увагу пан Роман.

Сайт

Ще десять років тому продавалося близько 400 тисяч примірників газети. Нині близько 120 тисяч, тому зараз акцент ставлять на електронну версію, сайт газети. Над наповненням сайту працює вся команда, яка ж займається і газетою.

– Якщо розділити команду окремо для роботи над сайтом та газетою, то це не буде ефективно. Це буде як «стіна» між людьми. Це виформувалося у процесі роботи. Ще десять років тому журналісти не охоче писали для сайту, а зараз із популярністю сайту, вони вже самі просять писати для онлайну, – зауважує пан Роман.

Три роки тому прийняли рішення зробити платну підписку на сайт. Це сталося тому, що журналісти у процесі виготовлення матеріалів витрачають ресурси та час і це необхідно оплачувати.

Журналіст «Газети Виборча» Людмила говорить:

– Коли «Виборча» починала вводити платний доступ до мережі, в нас ніхто не вірив, сміялися, що ніхто не купувати контент, бо в Інтернеті все безкоштовно.

Людмила, журналістка газети "Виборча"

Людмила, журналістка газети “Виборча”

Але вже за ці три роки сайт залучив 110 тисяч осіб, які передплатили підписку. Вона коштує у середньому 20 злотих на місяць (близько 140 грн.), що дешевше за друковану версію. Контент сайту мультимедійний: текст, відео та фото.

Свобода слова у Польщі

Журналісти у Польщі можуть вільно говорити про усі речі, які відбуваються у суспільстві. Пан Роман відверто розповідає, що вони досить критично ставляться до польської влади:

– Ми не дуже любимо владу, пана Качинського, партію «Права та справедливість». На нашу думку, він ксенофоб, противник Євросоюзу, не прихильний до України, деякі його колеги несхвально ставляться до геїв… Ми ж як газета маємо проєвропейські настрої. Ми підтримуємо закони щодо ЛГБТ-спільноти, мігрантів. Ми усвідомлюємо, що найважливіше у демократичній країні – це підтримка меншин. І тому ми не любимо політиків із «Права та справедливість», вони не люблять нас. Вони не дають нам інтерв’ю. У нас не було інтерв’ю з прем’єр-міністром та з президентом. Вони спілкуються лише з тими журналістами, які пишуть про них добре.

Але на журналістів не тиснуть.

Решта, що цікаво, а дещо й MustHave у редакціях

  • У редакції є великий екран, на якому транслюється повністю вся статистика, видання, де всі можуть слідкувати за динамікою, що відбувається на сайті: відвідуваність, популярність матеріалів тощо.
Екран зі статистикою "Виборчої"

Екран зі статистикою “Виборчої”

  • Окремою деталізованою статистикою завідує черговий редактор. Він бачить, як «читаються» матеріали та скільки людей їх переглядає. Найкращі показники відвідуваності позначені червоним кольором, середні – жовтим, незадовільні – зеленим (це було для мене дещо незвичним, бо якось звичніше, що негативні речі мають бути виділятися червоним).

Screenshot_4

  • Написані журналістами статті до публікації вичитує на помилки та відповідність заголовку черговий редактор.
  • Редакторів на зміні зазвичай двоє, іноді, в залежності від інтенсивності публікацій, буває більше.
  • У ньюзрумі журналісти розділені на окремі відділи: спорт, культура, політика, економіка…. Кожен журналіст займається своєю темою.
  • Простір ньюзруму розділений книжковими полицями, у редакції дуже багато літератури, папок, підшивок газет тощо!
Редакція газети "Виборча"

Редакція газети “Виборча”

  • Нещодавно у Вроцлаві почали випускати україномовну версію  «Газети Виборча». Чому саме там? Там зараз перебуває найбільше українців із числа тих, які працюють та навчаються у Польщі.
  • У планах є запустити проект для українців у Польщі, адже, за словами пана Романа, більш як 2 мільйони українців працюють у Польщі.
  • Редактор може гарцювати по ньюзруму на самокаті :) сорі за погану якість, але ж  я маю це засвідчити 😉
Це просто прекрасно!

Це просто прекрасно!

  • В офісі є контейнери для сортування сміття (це потішило мене, ну просто неймовірно!).
Контейнери для сортування сміття у редакції "Виборчої"

Контейнери для сортування сміття у редакції “Виборчої”

Про все це із перших уст від пана Романа:

Наступного разу розповім про  редакцію «NZ», що у Нюрнберзі, тому слідкуйте, читайте, ставте питання, реагуйте!

Коментувати

15 грудня 2017