Ірина Домненко
17 записи

Амстердам – місто велосипедів і квітів

Третя столиця у нашій подорожі. Місто із неоднозначною та пікантною репутацією. Хтось думає, що це місто наркотиків і розпусти. Для мене ж Амстердам став містом велосипедів і квітів.

Нічний Амстердам

У Нідерландах приділяють величезну увагу екології. Коли ми під’їжджали до Амстердама, то були вражені кількістю вітряків вздовж дороги. Місцеві говорять, що альтернативна енергетика дуже поширена у країні. Уночі вітряки підсвічуються червоними сигнальними вогнями, і виглядає це дуже епічно.

Житло

Коли ми почали шукати проживання в Амстердамі, то були в шоці від цін – апартаменти у 2-3 рази дорожчі, ніж у тій же Варшаві. Тому зупинилися на найбільш прийнятному варіант – 4-місний номер у готелі у спальному районі. Плату за проживання із нас списали заздалегідь, повідомили, що зможуть заселити у будь-який час доби. Номер був схожий на каюту на кораблі, не знаю чому, але таке враження він справляв на нас усіх. Чисті рушники щодня, нова гарна ванна кімната і непоганий сніданок за 5 євро – вважаю, що ми зробили вдалий вибір проживання, хоч і довелося довго їхати до головних туристичних місць Амстердаму. За 2 ночі в готелі заплатили 220 євро (7000 грн), тобто близько 870 грн за  кожного за добу.

Транспорт і дороги

Оскільки ми жили далеко від центру, нам довелося скористатися громадським транспортом. Квиток на 1 годину на будь-який вид транспорту коштує 2,9 євро. Його можна купити прямо у трамваї чи автобусі, але треба мати на увазі, що нічні автобуси не приймають готівку, розрахуватися можна лише карткою. У трамваї завжди сидить привітна жіночка, яка продає квитки. Коли я говорю привітна, то це не просто так. Вона віталася із кожним, хто заходив, англійською і нідерландською мовами, вона усміхалася, вона пояснювала таким, як ми, де краще вийти і дуже хвилювалася, коли ми почали виходити раніше, ніж потрібно. Іще одна особливість транспорту – це система Check-in – Check out. Якщо в інших містах потрібно прокомпостувати (активувати) квиток лише при вході, то тут треба прикласти його до спеціального зчитувача ще й при виході.

23843215_1461595990635392_4630318126603638752_n

Амстердам – це однозначно місто велосипедів. Вони тут скрізь, їм віддали половину дорожнього полотна на рівні із автомобілями. Навіть світлофори – на перетині вулиць може не бути світлофора для пішоходів, але для велосипедистів буде.

24067939_1461584497303208_6569604441986898400_n

24131358_1461564050638586_1977531594147336727_n

Цікаво, що по велодоріжкам в Амстердамі їздять також мопеди, скутери і мотоцикли. Тому на нас кілька разів мало не наїхав мопед, але обійшлося без травм. Ще однією з ознак, що політика міста пропагує велосипедний рух, є дорогі і важкодоступні місця для паркування автомобілів. Оскільки вулиці дуже вузькі, у центрі майже неможливо знайти місце, щоб залишити машину. У нас біля готелю теж було проблематично, і ми поставили машину на платну парковку. Уночі вона безкоштовна, а от з 8 ранку одна година – 1,5 євро. Штраф за несплачену парковку 38 євро. І з цим у них все дуже оперативно: о 9 ранку ми вже мали попередження на склі, що нам слід або переставити машину на безкоштовну парковку, або сплатити у паркоматі.

23905530_1461596240635367_6817330265802850773_n

Цікаві місця

Я дуже люблю привозити із подорожей «макулатуру» (брошурки, програмки, туристичні карти), тому в готелі теж набрала рекламних листівок. Одна з них давала знижку на квитки у Red lights secret – Музей проституції. Туди ми і пішли. Усередині музею багато кімнат, де можна побачити побут жінок цієї професії, послухати історії найвидатніших із них, написати і наклеїти на стіну своє сексуальне зізнання і т.д. Перекладу російською чи українською немає, є аудіоверсія англійською. Ми швидко пробіглися музеєм і вирішили рухатися далі. Але фото прикольні змогли зробити, до речі, фотографувати там можна абсолютно безкоштовно. Звичайний квиток коштує 10 євро, зі знижкою – 8 євро.

Окрема краса Амстердаму – це їхні вулиці вздовж каналу. Тут безліч кафе, кав’ярень, ресторанчиків із літніми майданчиками, тому можна випити кави з видом на канал.

Також багато їжі «to go», особливо китайської. Порції величезні і смачні, тому ми пообідали локшиною біля каналу, і цього вистачило, щоб не бути голодними до пізнього вечора. Ціна коливається від 7 до 9 євро, що доволі недорого, порівнюючи із іншими кафе та ресторанами, де сніданок обійшовся б у 10 євро щонайменше.

Наш обід в Амстердамі біля каналу

Головна площа міста Dam Square – це місце скупчення найбільшої кількості туристів. На ній же розташований Королівський палац і Музей мадам Тюссо. На площі ми бачили і вуличних артистів, і живі статуї, і навіть одиночну акцію протесту.

По всьому місту безліч картинних галерей. Вони дуже різноманітні і за ціновою політикою, і за стилями. Місцевий житель розповів нам, що голландці живуть заможно, тому попит на предмети мистецтва є.

23915580_1461602470634744_54432957353239227_n

І на контрасті – тут дуже популярні барахолки. Ми потрапили на одну з таких і мало там не залишилися. Продають усе: дерев’яні тюльпани, сир, шкіряні сумки ручної роботи, старі платівки, книжки, джеми, коробочки для прикрас, дивний непотріб, який узагалі невідомо хто купує. Людей у таких місцях дуже багато, незважаючи на небідний спосіб життя, голландці не соромляться купляти щось старе і недороге.

Сувеніри (магніти, футболки і т.д.) можна купити як у центрі міста, так і подалі від нього. Як ми помітили, ціна майже однакова, наприклад 3 магнітики коштують 5-6 євро.

23843092_1461575190637472_2961477751092569476_n

Усі сайти про Амстердам рекомендують туристам потрапити на квітковий базар «Blumenmarkt». Він знаходиться вздовж одного з каналів недалеко від центру. Тут можна придбати як букети, так і насіння. Особливою популярністю користуються цибулини тюльпанів. Узагалі, Нідерланди у багатьох асоціюються саме із цими квітами. На жаль, ми не потрапили у всесвітньовідомий парк «Keukenhof», але і на квітковому базарі теж побачили багато красивих видів. Тюльпани у роки Другої світової війни врятували життя населенню, оскільки під час блокади люди їли цибулини цих квітів, і так змогли вижити.

Також увечері ми потрапили на площу біля Музею Вінсента ван Гога. Це дуже сучасна будівля, вночі підсвічується білим кольором. Біля неї площа, на якій, як нам здалося, проводять якісь молодіжні концерти, адже підлога була вкрита чимось схожим на ламінат. На іншому кінці площі розташовані усім відомі скульптурні букви «I amsterdam». Сфотографуватися біля них не було ніяких шансів – люди скрізь: на буквах, біля них, під ними.

Амстердам. Площа біля Музею Вінсента ван Гога

Ну і головна родзинка міста – Квартал червоних ліхтарів та Coffeshop. Удень найпікантніший квартал міста майже незаповнений туристами, але ввечері там просто аншлаг. Пройшовшись ним, можна побачити заклади, де пропонують подивитися на живий секс; вітрини із дівчатами, які заохочують чоловіків завітати до них; багато барів (є навіть окремий гей-квартал, де, за словами місцевих, найкращі дискотеки). Усе працює на туристів та їхню цікавість, місцевих ми бачили дуже мало ввечері у цих місцях.

23843128_1461600527301605_7854432310189777351_n

Ні для кого не секрет, що в Амстердамі можна легально купити легкі наркотики та вживати їх просто серед вулиці. Тому тут є спеціальні магазини, куди деякі туристи першочергово їдуть прямо із вокзалу чи аеропорту (судячи із того, що в черзі половина людей із валізами). У сoffeshop-ах не можна вживати важкі наркотики, алкоголь та вести відеозйомку. Кекс із марихуаною коштує від 6 євро. На ньому інструкція із вживання та короткий опис ефекту від цього. Чому ці магазини називаються сoffeshop, я не знаю, але я думаю, це такий собі прикол для туристів, підміна понять. Такі магазини мають іще кілька заборон, зокрема вони не можуть розміщувати рекламу товарів із марихуаною та знаходитися поряд із школами. Думаю, голландці дуже б здивувалися, що у нас в coffeeshop-ах пропонують дійсно каву.

23843183_1461573783970946_698370608788053638_n

24058831_1461593997302258_5391337157283180592_n

Щодо паління «трави», то тут цей запах скрізь, особливо вздовж каналів. Місцеві говорять, що вони ставляться до цього спокійно, і  якщо комусь хочеться «розслабитися», то безпроблемно роблять це вдома. На вулицях палять здебільшого туристи, тут навіть є поняття «drug tourism», і на цьому місто непогано заробляє. Але незважаючи на дозвіл вживання легких наркотиків, ми не зустріли жодного прояву агресії, не побачили бійки чи якихось неадекватних проявів від людей. Тут навіть поліції ми майже не зустрічали. Усе дуже спокійно, зовсім неаморально – абсолютно протилежно до стереотипів, які ми чули про місто і наркотики у ньому.

Курйози

Неймовірна кількість велосипедів не лише на вулицях Амстердаму, а й на дні каналів. Ми бачили, як їх десятками виловлюють і транспортую на невеликих баржах. Очевидно, це місцева забавка викидати велосипеди у канал замість монетки «на щастя».

23795807_1461583593969965_572509697288030802_n

Замість висновків

Амстердам виявився безумовно вартим усіх кілометрів і годин шляху, які ми подолали.

Місто дуже красиве і дружнє. Коли ми чекали на зупинці трамвай (що так і не приїхав), дівчина, яка ішла повз, зупинилася та пояснила нам, на яку зупинку слід піти і на який автобус сісти. Місто дуже різнопланове й орієнтоване на туристів. Місто спокійне, незважаючи на безліч спокус та дозволених розваг. Місто, якому варто приділити мінімум тиждень. Але я рада, що ми взагалі змогли побувати там хоча б 2 дні.