Артур Матевосян
1 записи

«Ціна» уцінених товарів

10

Життя сучасної людини неможливе без покупок. Та що там життя – кожен день! Ми постійно щось купуємо і бажання зекономити стало майже інстинктом. Хто ж проти придбати щось потрібне (або непотрібне), хорошої якості, але дешевше, зі знижкою?! І якщо святкові знижки – звична справа і не викликають ніяких підозр, то чи купите ви новенький IPhone, який чомусь дешевше на 20-40% без будь-яких акцій і розпродажу? Як мінімум, виникнуть сумніви.

У випадку з айфоном – таке можливо. Існують так звані моделі CPO (Certified Pre-Owned). Це апарат, що був у використанні, який власник повернув через несправності в роботі або за програмою обміну на більш новий пристрій (trade-in). Такі гаджети відправляються на завод, оновлюються і повертаються у магазини у відмінному стані, але за меншою ціною.

Ці товари називають «уціненими». А тепер уявіть, скільки непродовольчих товарів повертають у всьому світі щодня! Автомобілі, телевізори, комп’ютери, меблі, телефони, обігрівачі… цей список нескінченний. Але причиною повернення далеко не завжди є «недоліки» виробництва. Ми розібрали кілька таких причин.

  1. Не підійшов

Як правило, багато хто купує товари інтуїтивно і тільки потім «приміряють». Найчастіше таке відбувається з покупками «в подарунок». Не завжди ми вгадуємо, що саме потрібно дарувати, чи підійде наш подарунок, чи немає такого ж у іменинника? Часто «невідповідні» подарунки повертаються в магазин або обмінюються на більш відповідний. Повернута покупка буде вважатися уживаним товаром і порядні продавці не стануть його продавати, як новий.

  1. Передумав

Люди часто змінюють свою думку. З власної волі або завдяки оточуючим. У ставленні до покупок – аналогічно. Чоловік купив те, що не сподобалося дружині; дівчина купила те, що, як виявилося, є у подруги; хтось купить торішню модель, а за ту ж ціну з’явилася новіша; або форс-мажор змушує повернути покупку і витратити гроші на щось більш важливе. Причин змінити рішення – багато і з кожною з них все більше повернень, які перетворюють нове у вживане.

  1. Дрібні недоліки

Кожного дня ми поспішаємо на роботу. Кудись запізнюємось, тому легка недбалість зачіски, трохи прим’ятий комірець, злегка червоні від сну очі зовсім нас не бентежать. Принаймні, більшість із нас. Але варто побачити легку подряпину, ледве помітну «крапочку», «не так» переливається забарвлення, і все це виявилося на тринадцятий день експлуатації – тут ми перфекціоністи! Ми терміново біжимо в магазин, адже за законом можна повернути або обміняти покупку протягом 14 днів. Такий товар точно впаде в ціні.

  1. Технічні проблеми, дефекти

Нерідко зустрічаються дійсно пошкоджені товари з дефектами. Більшість компаній відправляють таку продукцію на завод для усунення недоліків. Це тривалий процес, і якщо, скажімо, ви здаєте свій телефон у зазначений законом про захист прав споживачів термін, вам не доведеться чекати його після ремонту. Ви отримаєте гроші або інший телефон, новий. А ваш поїде в далеку дорогу, на свою батьківщину, де його будуть «лікувати» шляхом заміни пошкоджених деталей і усунення всіх дефектів. Після – його повернуть на полицю магазину з новою заводською гарантією. Але вже за іншою ціною. Адже його «особистість», у вигляді серійного номера, залишилася початковою і телефон вже не вважається новим.

  1. Хитрощі

Економія змушує йти на різні хитрощі непорядних споживачів. А закон про 14 днів для повернення, в деяких випадках, спрощує їм життя. Наприклад, така людина дізнається з прогнозу погоди про тижневе похолодання. Йде в магазин, купує обігрівач, гріється весь тиждень, а потім повертає з вигаданої причини: не досить добре гріє, не відчуває комфорту і т. п. Звісно, продавець змушений його забрати і повернути гроші (за умови, що обігрівач не пошкоджений). Але такий товар вживаний. Для кожної категорії – власні хитрощі. Та краще ними не користуватися, адже результати таких дій можуть бути вельми сумні.

Але не завжди знижений у ціні товар – повернута покупка.

  1. Товар із вітрини

Кожен продукт повинен бути «перед очима». Його можна потримати в руках, подивитися, що він собою являє. Продавці з радістю демонструють товар у роботі, розповідають про всі характеристики. Але майже ніколи вам не віддають «на руки» покупку з вітрини. Це тестові моделі. І термін їхньої експлуатації також закінчується. Їх змінюють на нову показову модель, а попередню продають з хорошою уцінкою.

  1. Без упаковки

Є категорії товарів, які дозволяється продавати без спеціальних коробок, навіть якщо такі передбачені. Але відсутність упаковки там, де вона повинна бути, насторожує. А ось зі знижкою в 10-20% коробка виявляється зовсім не головною складовою.

  1. Застаріла модель

Товарні лінійки виробників систематично оновлюються і мають такі темпи нарощування, що іноді попередню партію не встигають продати, а нова вже виготовлена. Найправильніший вихід – знизити ціну на попередні моделі. І ось вам якісний товар за меншою ціною.

Не дивлячись на подібні, цілком виправдані, уцінки, існують недобросовісні виробники і продавці, які намагаються видати недоброякісний товар або навіть підробку за оригінал, але з невеликою знижкою. Тому уважно вивчайте продукт перед покупкою, уточнюйте умови акцій, не соромтеся питати, з чим пов’язана знижка і чи є уцінені товари.

Економте розумно!

Обкладинка: Тетяна Домненко

23 марта 2019
22 марта 2019
21 марта 2019