Хто відповідає за вирішення проблем полтавців? Результати соцопитування від ІАА
Майже рік Полтава перебуває в режимі «політичної турбулентності». Враховуючи наближення місцевих виборів, депутати та посадовці вже починають поступово до них готуватися, обіцяючи «покращення життя в місті». Щоб вивчити це питання, фахівці Інституту Аналітики й Адвокації провели соціологічне дослідження, мета якого — оцінити ставлення жителів до суспільно-політичних подій, визначити «зони відповідальності» місцевих політиків та електоральні настрої в суспільстві.
Наразі проаналізовані актуальні для міста проблеми та відповідальність за їх вирішення. Про електоральні настрої мова піде у наступному матеріалі.
Можна з впевненістю констатувати, що з моменту зміни влади у Полтаві восени 2018 року, більшість полтавців (56,00%) не відчули жодних істотних змін. Приблизно чверть (26,32%) взагалі дотримується думки, що загалом стало тільки гірше. Позитивні зрушення помічають менше п’ятої частина жителів (17,68%).
Ми запропонували полтавцям назвати ключові проблеми міста, які хвилюють їх у першу чергу і потребують негайного вирішення.
Найбільшою проблемою респонденти вважають незадовільний стан дорожнього покриття (44,41%), що є вже досить традиційним явищем, незалежно від персоналій, які перебувають при владі. Досить цікавим є факт домінування соціального блоку проблем. Містян, незалежно від віку, турбують питання рівня доходів (40,24%), тарифів на комунальні послуги (33,89%) та зростання цін (31,71%). При цьому складнощі з пошуком роботи відчуває набагато менша кількість людей — всього 8,38%. Серйозною проблемою полтавці вважають і рівень корупції в органах влади (24,09%).
Полтавці, у своїй більшості, розуміють, що вирішення значної частини їхніх проблем є компетенцією місцевої влади. Ми запропонували респондентам обрати лише одного представника влади (як міського, так і обласного чи загальнодержавного рівня), який, на їхню думку, зобов’язаний вирішувати існуючі проблеми.
Так, 40,4% опитаних вважають відповідальним секретаря міської ради, виконуючого обов’язки очільника міста Олександра Шамоту. За цим показником у свідомості полтавської громади значно відстають лідер фракції БПП у міськраді Андрій Матковський — 2,8%, ексочільник Полтавських ОДА та облради Олександр Удовіченко — 1,12%, заступник Полтавського міського голови з питань ЖКГ Олексій Чепурко — 0,46%, голова обласної ради Олександр Біленький — 0,25%, заступники очільника Полтави Тетяна Юрченко та Андрій Лямін — по 0,05%. Жоден з респондентів не поклав відповідальності за вирішення проблем, що турбують громаду, на заступницю Полтавського міського голови з освітніх питань Людмилу Бойченко.
Що ж до можновладців національного рівня, то п’ята частина полтавців (20,73%) свої надії покладає на Президента Володимира Зеленського і лишень 1,12% та 0,56% — на народних депутатів Юрія Бублика та Сергія Капліна, обраних на округах, до яких входять райони Полтави.
Також ми попросили полтавців оцінити діяльність представників міської, обласної влади та місцевих нардепів.
За результатами опитування, представників влади умовно можна розділити на три групи:
1) Тих, кого переважно не знають;
2) Тих, чию діяльність респондентам було складно оцінити;
3) Тих, кого оцінюють переважно негативно.
До першої умовної категорії віднесли Олексія Чепурка — 67,63%, Олександра Біленького (61,53%) та Юрія Бублика (31,15%).
До політиків, діяльність яких більшості респондентів було складно оцінити, належать: Олександр Шамота — 38,57% та Андрій Матковський — 32,62%.
Єдиним, пов’язаним з Полтавою, можновладцем загальнодержавного рівня, діяльність якого більшість респондентів оцінило «негативно», є Сергій Каплін — 31,4%.
Водночас, досить високий аналогічний показник має й Андрій Матковський — 30,28%.
Щодо позитивних оцінок діяльності, то за сукупністю відгуків, можемо умовно виділити в якості лідера нардепа Юрія Бублика.
Протягом вказаного періоду Полтава двічі була «паралізована» через страйк перевізників. Ми запитали у жителів міста, кого вони вважають винними в транспортному колапсі. Респонденти мали змогу обрати не більше трьох варіантів із запропонованих чи доповнити власним.
Головними винуватцями цієї події загальноміського масштабу більшість полтавців вважають перевізників (52,78%). Проте, досить великий відсоток мешканців міста схильні висловлювати свої претензії з цього приводу й секретарю міської ради, в. о. міського голови Олександру Шамоті (46,87%). Значна частина (14,48%) бачить винним народного депутата Сергія Капліна. Водночас 4,67% містян покладають відповідальність за події на заступника міського голови з питань ЖКГ Олексія Чепурка.
Досить цікавими є й власні відповіді полтавців:
5,54% — міська влада загалом;
3,56% — винні всі;
1,12% — Олександр Мамай;
1,07% — Андрій Матковський;
0,66% — Сергій Чередніченко;
0,61% — жителі міста.
0,10% вважають, що «винні» економічні чинники, тобто тодішня низька, на думку цієї частини респондентів, ціна на проїзд.
Довідково:
Соціологічне дослідження проведене за кількісною стратегією у період з 15 по 23 червня 2019 року в форматі анкетного опитування за місцем проживання. Вибірка репрезентативна за статтю та віком. В опитуванні взяли участь 1968 респондентів, з них 54% — жінки, 46% — чоловіки. Похибка дослідження — 2,2% з імовірністю 0,950.
Прес-служба Інституту Аналітики й Адвокації
2 Коментарі
Може Зеленський і відповідає за наше місто взагалом, але конкретно вирішувать наші проблеми і доносить їх вищим інстанціям має міський голова, якого в нас немає.
Людей хвтлює два питання - дороги і зарплати)